Swden Politik

Författare Ämne: går det att prata om SDs partiprogram?  (läst 92100 gånger)

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #75 skrivet: januari 17, 2016, 13:13 »

Integration struntar ni PK i, ni vill enbart ha total underkastelse från svensk sida.  Överdriver jag när jag säger det ?   Lite kanske man fan inte mkt och det vet du oxå innerst inne.
Integrationen är ett jätteproblem och det är där som regeringen släppt bollen och på så sätt vallat för SDs framgångar.
Jag vågar påstå att om den frågan skötts bättre från dag ett så hade SD fortfarande varit och nosat på 4% spärren.

Att Svenskarna vill ha underkastelse är ett sådant idiotiskt uttalande att jag inte ens ids kommentera.

Du lider av att det flyter omkring ensamkommande på GBGs station (hur du nu kan veta att de är ensamkommande) och du lider av att se Romska tiggare. Stackars dig, vilket helvete du måste ha, det kan ju inte alls stå i proportion till deras situation.
Men det är ju faktisk valfritt för dig, om du är avundsjuk på deras situation så kan du ju också bo i tält och tigga på dagarna, du har ju det valet, det har inte dom...

Och nej, det ser inte ut nu som det gjorde för 25 år sedan och det kommer inte att se ut som nu om 25 år heller, det kallas utveckling.

Att jag kallar SDs politik för Naizistisk beror på att den är det, avdammad och putsad i kanterna men fortfarande exkluderande och toppstyrd utan demokratisk struktur.
Att de förbjöd nazistuniformer och slutade använda hakkorsflaggor på partimöten 1995 och tog bort de värsta "vit makt" retoriken ur partiprogrammet ändrar ingenting, så länge partitoppen är kvar kommer den nazistiska mentaliteten återspegla alla frågor de tar i.

Nationalisterna har alltid varnat för att Sverige är ett land i fritt fall och en systemkollaps är nära, lite som de religiösa mupparna som hela tiden hävdar att jordens undergång är nära anstående men hela tiden får lov att ändra datum för jorden finns kvar...

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #76 skrivet: januari 17, 2016, 14:16 »
Men hur ska man annars tolka allt då ?   

Hur jag vet att dem på stationen är ensamkommande ?   ja inte vet jag   men jag ser 12 st 20 åringar i en klump som går runt och trakasserar folk, jag tycker inte det är direkt jättebra.

Personligen lider jag inte av någonting, jag är ju 40 drygt o har mitt på det torra eller vad man skall säga. Men hur kan du anse det vara ett bra system där vi får jobba o jobba och sedan ges det bara bort. 31,12 % arbetsgivar avgift, 33% ink skatt 25% moms  det blir 89;12 % skatt direkt.  Sedan har vi Romsons idiotier som ger mig extra skatt på drivmedel och el och så moms på den skatten. När jag sedan betalat av mitt hus ( om jag har tur att jag kan klara av det ) så skall jag skatt på min lilla vinst trots att jag betalt huset med skattade pengar. 

Så vad tror du   95% är den faktiska skatten vi pröjsar typ, o sen ser vi dagligen gamla som får skit mat eller måste betala mat för hela dagen om de skull ätit ute istället för sin middag , dem måste betala för hela dagen eller så får dem inget alls.  Här skall vi spara in så mkt vi kan och på trängslets asyl boende så kostade käket 572 spänn om dan per person,, inga problem där har vi H U R mkt deg som helst.

Deras situation som du tycker det är MITT ansvar att ta hand om,,, jag har inte krigat i deras länder,    DU kan väl ta hand om dem eftersom du så gärna vill det,,  betala in alla stålar du har   det har jag inga problem med men  sluta tvinga mig att göra det.     

Om 25 år så ,,, ja fy fan hur det kommer se ut om det fortsätter i denna takt..   etniska svenskar är ju då minoritet det vet vi. Då kan tex ett muslimparti lagstifta bort oss allihop.   

Och det har DU röstat för.   Du borde skämmas.
Vad jag vet så är sossarna dem som haft mest med nassarna att göra bla drivit läger här i sverige , plus baltutlämningar, ras institut o sånt,     men det är inte samma sak eller hur ?

Integration betyder för mig att man tex inte kan ta in hur många som helst hur fort som helst.  Landet måste kunna fungera och människor skall få jobb osv osv.   Om det tex är så att SD växer så det knakar så kanske det betyder att folk inte riktigt är integrerade (svenskarna alltså dem känner sig inte bekväma ) och då borde man ju bromsa och låta allt sätta sig lite.
DITT parti tänker - vill dem inte ha mer asylsökande ?   OK    då tripplar vi inströmmningen och kallar alla som inte gillar det NAZISTER.

Hur i h-e kan du rösta för det ??????   

 

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #77 skrivet: januari 17, 2016, 14:22 »
Om du Cougar kallar SD:s politik för allt som slutar på -ist så förmodar jag att du även anser regeringens nuvarande flyktingpolitik också är något som slutar på -ist. Detta eftersom det för bara några månader sedan var helt omöjligt och främlingsfientligt att begränsa invandringen. Sedan hände något, regeringen gjorde en 180-graderssväng och nu plötsligt var det ingen som ansåg att begränsad invandring var främlingsfientligt. Regeringen ville dessutom gå längre än SD och stänga bron!

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #78 skrivet: januari 17, 2016, 15:55 »
Cougar skriver: ” Och nej, det ser inte ut nu som det gjorde för 25 år sedan och det kommer inte att se ut som nu om 25 år heller, det kallas utveckling.”

Ja om man importerar en kultur som baseras på Koranen och Haditherna, så kommer definitivt inte landet att se ut som idag. En kultur där kvinnan är mindre värd än skorna hon har på fötterna. En kultur som befrämjar kusinäktenskap, äktenskap med minderåriga och månggifte. En kultur som anser stening till döds vara ett lämpligt straff. En kultur där halshuggning och avhuggna händer ses som ok. En kultur där homosexuella lämpligen kastas ner från tak. En kultur där skilda badtider för kvinnor och män anses främja likställdhet mellan könen. En kultur som vägrar acceptera den västerländska och som vill leva kvar i medeltiden trots att vi nu skriver 2016.

Allt detta kallar Cougar utveckling.

Jag skulle snarare kalla det för avveckling av det västerländska. Denna medeltida kultur är inget som för landet och befolkningen framåt. Denna kultur är inget som ökar jämställdheten mellan kvinnor och män. Denna kultur leder bara åt ett håll och det är inte ökad frihet eller något som utvecklar och för mänskligheten framåt.

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #79 skrivet: januari 17, 2016, 16:05 »
Om det fanns en knapp för kvalitet som på ett annat forum  ;)   Då skulle jag tryckt på den nu boek.   :)

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #80 skrivet: januari 17, 2016, 17:03 »
Cougar skriver: ” Och nej, det ser inte ut nu som det gjorde för 25 år sedan och det kommer inte att se ut som nu om 25 år heller, det kallas utveckling.”

Ja om man importerar en kultur som baseras på Koranen och Haditherna, så kommer definitivt inte landet att se ut som idag. En kultur där kvinnan är mindre värd än skorna hon har på fötterna. En kultur som befrämjar kusinäktenskap, äktenskap med minderåriga och månggifte. En kultur som anser stening till döds vara ett lämpligt straff. En kultur där halshuggning och avhuggna händer ses som ok. En kultur där homosexuella lämpligen kastas ner från tak. En kultur där skilda badtider för kvinnor och män anses främja likställdhet mellan könen. En kultur som vägrar acceptera den västerländska och som vill leva kvar i medeltiden trots att vi nu skriver 2016.

Allt detta kallar Cougar utveckling.

Jag skulle snarare kalla det för avveckling av det västerländska. Denna medeltida kultur är inget som för landet och befolkningen framåt. Denna kultur är inget som ökar jämställdheten mellan kvinnor och män. Denna kultur leder bara åt ett håll och det är inte ökad frihet eller något som utvecklar och för mänskligheten framåt.
Ah pratar du muslimer nu? Det såg obehagligt likvärdigt SDs partiprogram..

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #81 skrivet: januari 17, 2016, 17:13 »
Om du Cougar kallar SD:s politik för allt som slutar på -ist så förmodar jag att du även anser regeringens nuvarande flyktingpolitik också är något som slutar på -ist. Detta eftersom det för bara några månader sedan var helt omöjligt och främlingsfientligt att begränsa invandringen. Sedan hände något, regeringen gjorde en 180-graderssväng och nu plötsligt var det ingen som ansåg att begränsad invandring var främlingsfientligt. Regeringen ville dessutom gå längre än SD och stänga bron!
Menar du att det är definitionen på Nazism?  Att stoppa invandringen?  Du kan vara för att stoppa all invandring så länge du gör det av tex ekonomiska skäl. Men om du som SD propagerar lögner och överdrifter, misstänkligör tiggare svartmåla människor utifrån sin religion/ras/sexuella läggning, då är det något annat. All retorik som SD använder sig av kan du hitta i skrift från 30-talets Tyskland, från tiggare till muslimer ( du får ju byta muslimer mot judar förstås)  det är ganska skrämmande att de flesta av oss är så historielösa så det kan ske igen.

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #82 skrivet: januari 17, 2016, 19:06 »
Svartmåla tiggare ?    Inget svartmåleri här, de är här olagligt och det skall väl inte vi betala för. Allra helst som Rumänien får 40 miljarder av EU ( som ju vi pröjsar in en del till ) för att ta hand om problemet.

Svartmåla pga av religion/hudfärg.  Det gör dem så bra själva genom att gruppvåldta, stena kvinnor för att de blivit våldtagna, kasta ut homosexuella från tak, knivmörda folk på Ikea för att få stanna i Sverige trots att dem blivit utvisade 2 ggr och har uppehållstillstånd i Italien  mm mm mm  du borde ju vara medveten om dessa problem kan man tycka eller blundar du för allting.

Du kan ju inte på fullt allvar tro att alla dem som inte anser invandringen ( i den utsträckning den nu pågår ) fördelaktig är monster som vill utplåna alla so inte kommer från detta land  :o  Jag kan ju bara tala för mig själv men jag har j---t svårt att se att de som röstar SD idag är för att skapa ett nytt Nazi Tyskland med läger och grejer som du tror. 
De som hållit på med sånt är sossarna  http://politikfakta.se/2013/04/tage-erlander-var-hogsta-chef-for-14-svenska-koncentrationslager/

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #83 skrivet: januari 17, 2016, 19:25 »
Cougar, jag har inte skrivit att invandringen ska stoppas. Arbetskraftsinvandring är något positivt, men den flyktingpolitik som bedrivits har inte varit till gagn varken för flyktingarna eller landet.
Man måste hålla isär invandrare och flyktingar, det är inte samma sak.
Tiggare har jag överhuvudtaget inte nämnt i mina texter och var har jag i mina inlägg svartmålat människor utifrån religion/ras eller sexuell läggning? Ingenstans vad jag kan se. Det minsta man kan begära är att du inte beskyller mig för något som jag inte har skrivit!

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #84 skrivet: januari 18, 2016, 07:08 »
Svartmåla tiggare ?    Inget svartmåleri här, de är här olagligt och det skall väl inte vi betala för. Allra helst som Rumänien får 40 miljarder av EU ( som ju vi pröjsar in en del till ) för att ta hand om problemet.


några rubriker från avpixlat och fria tider: : "tiggare tjänar 6-8000kr om dagen" "organiserade tiggare bor på hotell på helgen" "romsk tiggare fast med 116.000kr i fickan" "tiggare äger flera lyxbilar" osv. osv. är inte det att svartmåla?
för övrigt är dom inte här olagligt, men jag håller med om att Rumänska staten skulle ta sitt ansvar men det faktum att dom inte gör det är ju knappast tiggarnas fel.


Svartmåla pga av religion/hudfärg.  Det gör dem så bra själva genom att gruppvåldta, stena kvinnor för att de blivit våldtagna, kasta ut homosexuella från tak, knivmörda folk på Ikea för att få stanna i Sverige trots att dem blivit utvisade 2 ggr och har uppehållstillstånd i Italien  mm mm mm  du borde ju vara medveten om dessa problem kan man tycka eller blundar du för allting.

Och här har vi ju problematiken på svart och vitt. du klumpar ihop dom med religion/hudfärg och skuldbelägger en hel grupp när varje dåd är utfört av individer.
Jag ÄR medveten om dessa problem och att etniska Svenskar som grupp aldrig behöver ta något skuldansvar när liknande brott begås av andra etniska Svenskar.
Peter Mangs, ensam dåre.
Lasermannen, ensam dåre
Clark olofsson, kriminell dåre
Hagamannen, ensam dåre

DET är ett problem och det är något SD lobbat för länge med 30-talets propagandamaskin i ryggen.

Du kan ju inte på fullt allvar tro att alla dem som inte anser invandringen ( i den utsträckning den nu pågår ) fördelaktig är monster som vill utplåna alla so inte kommer från detta land  :o  Jag kan ju bara tala för mig själv men jag har j---t svårt att se att de som röstar SD idag är för att skapa ett nytt Nazi Tyskland med läger och grejer som du tror. 
De som hållit på med sånt är sossarna  http://politikfakta.se/2013/04/tage-erlander-var-hogsta-chef-for-14-svenska-koncentrationslager/
Nej, det tror inte jag heller. men däremot tror jag att de flesta är jävligt dåligt pålästa var SD egentligen står för det framgår inte tydligt av partiprogram (lite bättre av principprogrammet) jag tror de flesta (som du ) köper det Jimmie säger som om han skulle vara någon helgonfigur som kan lösa det ingen annan kan.
HAN ska återupprätta välfärden och sänka skatterna (trolla, trycka pengar, ingen vet hur)
han ska börja återförstatliga stora Svenska företag (mein kampf-style)
statligt styrda polischefer
stark militär
kulturkonservativ

Har man läst Hitlers partiprogram så  kan man ganska väl gissa var SD står i olika frågor, det är bara att byta ut Judar mot muslimer, och "gen" mot "arv, kultur" så har vi det.

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #85 skrivet: januari 18, 2016, 07:28 »
Cougar, jag har inte skrivit att invandringen ska stoppas. Arbetskraftsinvandring är något positivt, men den flyktingpolitik som bedrivits har inte varit till gagn varken för flyktingarna eller landet.
Man måste hålla isär invandrare och flyktingar, det är inte samma sak.
Tiggare har jag överhuvudtaget inte nämnt i mina texter och var har jag i mina inlägg svartmålat människor utifrån religion/ras eller sexuell läggning? Ingenstans vad jag kan se. Det minsta man kan begära är att du inte beskyller mig för något som jag inte har skrivit!
Jag utryckte mig lite slarvigt där, jag menade SDs ståndpunkt inte din.

Om SD hade kört hela det här racet rent politiskt utan en massa propagandaspridning och smutskastning av muslimer och Romer så hade jag kunnat ta dom på allvar.
Nu tar jag dom på lika stort allvar som när dom gick genom Eskilstuna med nazistflaggor och skrek "ut med packet" mm. då stod dom iaf för vilka dom var.

När dom beslutade att de skulle sluta med uniformer och tona ner nazi-köret så beslutade dom också att de skulle alliera sig med Israel i kampen mot muslimerna (innan -95 var de starkt antisemitiska) och det skulle tjäna som syfte att folk "inte längre kan tro att vi är Nazister om vi allierar oss med Judar".

Jag skrattade högt åt det då, "hur kan dom tro att folk är så historielösa att dom går på den enkla" sa jag. men....jag har satt det skrattet i halsen.

även om, nu på senare tid så har det sluppit ut lite antisemitism från SD, och särskilt då Björn Söder som verkar ha lite svårt att ta till sig de "nya" rönen då han kommenterar nedvärderande om Judar då och då.

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #86 skrivet: januari 19, 2016, 22:19 »
Vad är ditt råd då  :)
Skall vi fortsätta på den inslagna vägen? Är det det bästa för landets utveckling?

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #87 skrivet: januari 21, 2016, 13:34 »
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3408033/Muslim-cleric-says-Cologne-sex-attacks-victims-fault-wore-PERFUME.html


Hur skall vi ställa oss till detta Cougar ?     Jag vill ju inte vara en Nazist som du skriver så mkt om. Om jag röstar SD så kommer ju Hitler återuppstå verkar det ju som  :o   Men samtidigt gillar jag inte det jag läser på Dailymail,,,,  så , hur skall man tänka här ?

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #88 skrivet: januari 22, 2016, 15:55 »
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3408033/Muslim-cleric-says-Cologne-sex-attacks-victims-fault-wore-PERFUME.html


Hur skall vi ställa oss till detta Cougar ?     Jag vill ju inte vara en Nazist som du skriver så mkt om. Om jag röstar SD så kommer ju Hitler återuppstå verkar det ju som  :o   Men samtidigt gillar jag inte det jag läser på Dailymail,,,,  så , hur skall man tänka här ?
Hur man ska tänka här?
Jo man ska tänka att Dailymail har hittat en idiot som har dom här sjuka åsikterna och använder honom som slagträ mot hela den muslimska världen.
Vem har utsett honom som talesperson för ALLA muslimer?
Du sätter ju fingret på det jag nämnde förut att så fort en muslim begår ett brott så är det hela den muslimska världen som får stå skott för det.
Det är ju lika rimligt som om Livets ord-Ulf Ekman representerar hela den svenska befolkningen bara för han också är kristen

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #89 skrivet: januari 22, 2016, 16:06 »
Ja såklart att det är så. Din ledare Lövén står ju i Bryssel o säger att det alltid varit problem med kvinnoförtryck i Sverige och att det vi ser nu inte har ngt med invandringen att göra  :o

När du var liten , hur många gruppvåldtäckter på färjor o dyl hörde du talas om då ?  Men det såklart,,  internet fanns ju inte då så det är ju förklaringen :o

Tycker du på fullt allvar alltså att den muslimska världen med sina medeltida värderingar är något att sträva efter  :o    Jag tycker inte att kvinnor är mindre värda än mig och blir chockad över att du tycker det  :( :o

Diskussionsforum

SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #89 skrivet: januari 22, 2016, 16:06 »

 
Sitemap 1 2 3