SD är väl i princip det enda som är lönt att diskutera idag, alla andra verkar ju ha soim sin enda uppgift att motarbeta dem, en mycket dålig strategi om du frågar mig.
När det gäller pressfriheten har jag itne sett några skarpa förslag från SD om detta, det jag hittar är en artikel där deras motioner togs upp, jag förutsätter att de inte vann gehör på kongressen, för i så fall hade det väl framgått i artikeln.
http://blogg.vk.se/andersforss/2015/10/05/sd-har-en-farlig-syn-pa-media-yttrandefrihet-och-tryckfrihetslagstiftnigen/På ett sätt har de rätt, de som motionerat, det kan ju ingen ha undgått hur Sveriges snabbast växande parti öppet har motarbetats, med rykten, lögner och förtal i media.
Samtidigt blir det ju mer eller mindre omöjligt att åsiktsregistrera journalister, lika lite som någon t.ex. kan sätta en politisk stämpel på mig (som anser mig vara helt opolitisk, när det kommer till partipolitik i alla fall).
Att en stor andel journalister är miljöpartister eller vänsterpartister är naturligtvis ett problem för (bland annat) SD, då man måste anse att dessa två partier är deras 2 största kritiker.
Att försöka lagstifta bort denna typ av snedfördelning inom media i Sverige anser jag vara omöjligt, om inte SD får egen majoritet och flippar ur totalt.
När det gäller "osvenskt beteende", så kommer du att bli tvungna att definiera detta om de skall formulera en lag, och det lär ju bli svårt.
Det jag tror att de menar är nog sånt som det redan idag kommer lagar emot, t.ex. att resa "hem" för att kriga med terrorister, för att sedan kunna komma hit igen utan risk för straff.
Eller att man i generationer håller fast vid hederskulturen och förtrycker, hotar och dödar flickor/kvinnor som inte finner sig i den medeltida kvinnosynen som finns i rätt många länder varifrån en stor del av flyktingarna kommer.
Många av "nidbilderna" mot SD kommer från Medias sätt att tolka och framställa olika saker både i partiprogrammet, och på vilket sätt de lyfter fram enskilda medlemmars åsikter i media.
Läser man partiprogrammet, så finns rätt mycket bra där, men även vissa dåliga saker, precis som i alla partiers partiprogram, jag tycker personligen inte att det finns särskilt mycket att reagera på i deras partiprogram, det jag har störst problem med är väl att de så klart tar ställning för kärnkraft som framtidens energilösning, det oroar mig.
Dels för att det är dyrt, och dels för att vi fortfarande inte vet vad vi skall göra med allt avfall.
Det riktigt stora problemet är väl att en hel del av de som är aktiva i SD kommer ur en rörelse som är rasistisk/nasistisk, och att man kan anta att de i sitt partiprogram helt enkelt mörkar detta.
Rasister/nasister finns dock i alla partier vilket vi fick lära oss, om inte annat, i partistuge-avsnittet av uppdrag grsnkning för ett antal år sedan, så frågan är om ens detta faktum är något man egentligen behöver oroa sig över.
Egentligen är det ju tvärt om, bara SD har idag en uttalad strategi för hur de skall hantera medlemmar som uttrycker sig på ett olämpligt sätt, eller har en olämplig syn på ras.
Allt är naturligtvis ett spel för galleriet, och det gäller alla partier, vi vanliga dödliga har itne en aning om vad Stefan Löven eller andra partitoppar har för åsikt när det gäller folk från andra kulturer, jag tror vi alla skulle kunna bli rätt överraskade om vi fick veta vad våra partiledare egentligen tycker om det Svenska experimentet med mångkultur som tar över det nationella arvet, vilket lär ske inom en inte allt för avlägsen framtid.
Jag själv är dåligt insatt i det, men det finns väl forskare som räknat ut att "Svenskar" kommer att vara i minoritet redan inom något tiotal år, huruvida det är ett problem eller ej har jag ingen aning om, men det har som jag uppfattat det aldrig tidigare provats i något annat land.
Nu håller ju i princip diskussionen om SD på att vara mer eller mindre onödig, Sossarna och deras vapendragare har snart gått längre än vad SD någonsin kunnat drömma om när det gäller på vilket sätt de agerar mot flyktingarna, vill man vara lite analyserande kan man väl därför säga att SD (och 30% av Svenska folket) redan för ett antal år sedan insåg vart vår politik var på väg att föra oss.
Om jag inte missminner mig så var ju redan Göran Persson skeptisk till utvecklingen med slopade gränskontroller och större frihet för arbete och kapitalets rörlighet.
På något sätt så tror jag nog att Göran Persson hade rätt redan då det bekom sig, han såg nog också detta komma.
Kanske insåg han det omöjliga i situationen, och valde därför att gå istället för att vara den som tog ansvar för en uppstramning av migrations och flyktingpolitiken.