Swden Politik

Författare Ämne: går det att prata om SDs partiprogram?  (läst 92079 gånger)

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #15 skrivet: januari 08, 2016, 07:03 »
mer kan de aldrig få, de behandlas enligt samma princip som etniska svenskar.
Har dom inte jobbat här så får de bara folkpension och blir lika fattiga som alla andra pensionärer.
Och så måste det vara, vi kan ju inte ta hit folk och inte erbjuda de någon ersättning i tio år...vad ska dom göra då? leva på gatan och panta burkar.
Tanken är väl att de som är arbetsföra ska komma i arbete så fort som möjligt och då hjälper dom ju också till att betala för de äldre som kommer.

Vad händer med en människa som lever i ett samhälle där den materiella rikedomen runt honom är stor och hon själv inte har någon inkomst? det krävs nog inte mycket för att den mest hederlige börjar tänka på brottslighet som sin enda möjlighet och överleva.

oooh, vi är låååångt från en samhällskollaps, ett samhälle i fred KAN i stort sett inte kollapsa, kolla på Grekland eller Island som har varit väldigt illa ute men ändå inte kollapsat. Kolla på Detroit som gick i konkurs...står ändå kvar vad jag vet.


Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #16 skrivet: januari 08, 2016, 08:57 »
Du läste kanske inte de lnlägg som raderades i andra forumet ? Orkar inte leta efter dem igen,, men en ensam mamma med 3 barn får ut runt 22 skattefritt,  vi har en retroaktiv föräldrapenning.Min kompis i Stockholm fick det tom på sin nya Thailändsak frus barn som han hade innan  :o :o
Migranter( olagliga tiggare) dem får tankvård för 50 spänn. 

Det känns som dem får mer då än våra pensionärer.   Jag hjälper gärna folk men det betyder INTE att jag vill försämra mitt eget vilket vi ju kommer att göra då vi får mindre och mindre pengar kvar och lånar mer och mer.

Givetvis vore det bästa om allt fungerade som Malena Ernman vill, jag tycker som henne såklart. Men jag är inte så blåögd att jag tror att världen ser ut på det sättet. 
Just nu kommer det 2000 i veckan TROTS dem "hårda" kontrollerna och det blir 100000 drygt om året. 2 st nya Skövde VARJE år att försörja då det ju inte finns några jobb att hitta , vi har ju redan 400-500000 arbetslösa.
VVS branschen var så glad då det fanns mkt kompetens att hitta hos nyanlända. Tror du dessa har stor erfarenhet av VVS, normflödes dimensionerade avlopp, värmepumpar,pelletspannor ???    Det tar ju minst 5 år innan dem kan tillföra något alls där.

Igen, jag vill inte dessa människor något illa och jag vill gärna hjälpa dem, på samma sätt som jag inte kan hjälpa alla hemlösa hundar ( jag hade bara råd att ta in 2 och dem har jag här nu ) vilket gör mig väldigt ledsen,,, så MÅSTE jag blunda för att alla andra far illa.  Jag har inte råd att hjälpa alla och det är den bistra sanningen. Tar vi emot alla så slutar det med att vi alla får det lika illa,  eller hur.

Hur känner du inför medias bevakning av allt ?   Borde inte etnicitet skrivas ut på alla brottslingar ?

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #17 skrivet: januari 08, 2016, 10:50 »


Hur känner du inför medias bevakning av allt ?   Borde inte etnicitet skrivas ut på alla brottslingar ?

Jag förstår absolut inte vad det skulle tillföra. ska vi i så fall skriva ut klasstillhörighet också?
Eller kanske om man sörlänning eller skåning..
Eller kristen, hindu eller muslim
Eller andra, tredje eller fjärdegenerationens invandrare, när är man svensk?

För det är ju det som är den största skillnaden på brottslighet, klass.
Det är alltid den lägsta klassen i ett samhälle som utgör merparten av brottsligheten, du kan backa bandet flera hundra år och kolla upp det, det stämmer i alla tider.
Vilka hamnar i botten av klassamhället i sverige, jo arbetslösa invandrare... trots myten att alla får mer i socialbidrag än vad en polis tjänar.
« Senast ändrad: januari 08, 2016, 11:26 av Cougar »

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #18 skrivet: januari 08, 2016, 12:31 »
Ser du inte skillnad på skåning och somalier  :o   Jag menar så här.  På tex finlandsbåten med gruppvåldtäkten så stod det att det var män och det stämmer ju.  Det var somaliska män som tom hade somaliskt medborgarskap.

Idioten som mördade i spåret i sthlm ( som var etniskt svensk ) han var det bild på överallt, samma med Trollhätte idioten.
Tog flera månader innan det stod att det var asylsökande på Ikea och du ser inget dåligt med det ?

Varför skall tidningarna och TV mörka nyheter ?  trodde dem skulle rapportera inte påverka. OM det nu är så att en större % enhet av de som kommer it är brottslingar än de som redan bor i landet så borde ju vi som bor här få veta det så vi kan välja att rösta på ngt som förändrar det.  Eller

Varför skall vi inte få veta det som händer ?  Om det är så att arbetslösa invandrare hamnar längst ned på stegen, då kanske vi inte kan ta in ännu fler innan vi löst den situationen ?

I den situationen med bomben i Grimsta i Vällingby så är det Irakisk asylsökande som bombat http://nyheteridag.se/tiotal-skadade-i-bombdad-nara-forskola-i-stockholm-misstankt-vill-ha-put-i-sverige/

Är det ingenting som folk borde veta ?   Och OM man flyr för livet så borde man ju inte begå ngn form av brott i det land som tagit emot dig och räddat ditt liv.  Men det är konstigt att det så ofta sker ändå och ännu konstigare att du väljer att bkunda för det pga politisk korrekthet.   
« Senast ändrad: januari 08, 2016, 12:42 av Oraklet »

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #19 skrivet: januari 08, 2016, 16:53 »


Är det ingenting som folk borde veta ?   Och OM man flyr för livet så borde man ju inte begå ngn form av brott i det land som tagit emot dig och räddat ditt liv.  Men det är konstigt att det så ofta sker ändå och ännu konstigare att du väljer att bkunda för det pga politisk korrekthet.

därför att det är helt vanliga människor som flyr, det finns både idioter och hederligt folk. om du var en idiot i ditt förra land så kommer du ju inte att sluta vara en idiot om du måste fly till ett nytt land.

problemet med att hänga ut etnicitet på brottsverkare är att det blir hetsjakt eftersom folk dömer hela folkgruppen snarare än bara förbrytaren, till skillnad när en svensk begår ett brott,då är det alltid en individ som begår brottet.

Kolla när Peter Mangs härjade i Malmö, eftersom det bara var invandrare som blev skjutna så antog polisen och alla tidningar direkt att det var uppgörelser mellan befolkningsgrupper eller gäng fast det mestadels var vanliga skötsamma medborgare med försörjning och ordnade förhållanden som blev skjutna.
Samhället har ju kommit dit att man misstänkliggör människor pga av hudfärg och det är väl inget som behöver spädas på.

Nu försöker ju tom SD politiker hävda att det flyktingarna själva som står för alla bränder på flyktingboenden, det är ju helt absurt eftersom de inteens används än, men det spelar ingen roll för upprepar man en lögn tillräckligt många gånger så blir det till sanning i folks medvetande till slut

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #20 skrivet: januari 09, 2016, 10:23 »
Ser du någon av den uppsjö med filmer som finns på de "vanliga hederliga människorna " när de "flyr" genom Europa och förstör allt i sin väg ?  De saboterar lasbilar,hem osv. Köln !!   är det hederligt folk ?

Kan vi enas om att kvinnosynen i Arab/Afrikanska länder är helt fel ?   Om så, läs vidare.

Naiviteteten hos PK folket att tro att vi kan få dessa nyanlända män att adoptera vårt synsätt ( kvinnor är givetvis lika mkt värda som män ,annat är ju befängt ) när de anländer hit är ju helt otrolig.
Givetvis kommer dem fortsatt ha det synsätt som funnits i deras länder i 1000 tals år.

Hur många av gruppvåldtäckterna tror du utförs av etniska svenskar ? Nu menar jag inte Somalier som har fått svenskt medborgarskap. Jag tror inte det är det stora flertalet.
Om ett bankrån utförs, skall vi då spana efter män om media skriver att det är män som rånat ?  Eller skall vi spana efter Asiatiska män om det nu var tex 2 Filipinska män som utförde rånet ?   När jag hör man så letar jag efter en vit man, kanke är jag då Nazist när jag gör det men så är det, kanske blir det så eftersom jag är det själv, vad vet jag ?

Asylbränderna. 1/3 del av dem har startat inomhus av asylsökande. Resten är ouppklarat, lika fel som det är av mig att förutsätta att flyktingarna bränt upp det själva för att dem inte ville bo där ( du vet hoppar inte av bussar osv ) lika fel är det av dig att tro att Nazistiska grupper startat bränderna.  http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artikel=6322079

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #21 skrivet: januari 09, 2016, 17:18 »
du vet ju lika väl som jag att om tusen människor går genom en stad och tre av dom krossar rutor på sin väg så vart vänds kamerorna?

Hur som helst, jag har nog fått svar på min ursprungliga fråga: NEJ! det går inte att prata om SDs partiprogram för det är bara flyktingpolitiken som är lösningen på alla problem i Sverige enligt dom.
Dom har inget mer......

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #22 skrivet: januari 09, 2016, 17:57 »
Sanningen är ju att den förda flyktingpolitiken genomsyrar och påverkar hela samhället och dess funktioner. Har man inte insett detta så har man mycket kvar att lära.

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #23 skrivet: januari 09, 2016, 18:53 »
Som sagt detta påverkar hela samhället och inte minst kvinnor. Är det ett sådant samhälle vi eftersträvar?

"Vidrig kvinnosyn ska inte sopas under mattan” - Opinion
http://unvis.it/www.svt.se/opinion/article5762210.svt

DN ursäktar massofredande
http://erixon.com/blogg/2016/01/dn-ursaktar-massofredande/

Lotta Edholm: Skamligt att införa separata bubbelpooler för kvinnor och män
http://unvis.it/www.expressen.se/debatt/skamligt-att-infora-separata-bubbelpooler/

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #24 skrivet: januari 10, 2016, 08:50 »
Om man inte inser att detta är den enskilt största och viktigaste frågan i samhället idag, ja då vet jag inte vad man ska säga.
Alla andra frågor hamnar givetvis i skymundan pga det.

När vi växte upp hände knappt någonting och nu är det ena efter det andra och nu skall vi ha separat bad. Är ju helt sjukt. Kan man inte anpassa sig är man givetvis inte välkommen, hur svår är det ?

Anser du att vi skall anpassa oss efter nyanlända eller dem efter oss Cougar ?


Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #25 skrivet: januari 10, 2016, 09:46 »

Anser du att vi skall anpassa oss efter nyanlända eller dem efter oss Cougar ?

jag anser självklart att dom ska anpassa sig efter våra lagar, men jag har inga problem med att dom är muslimer, hinduer, budhister mm.

jag är för integration, ser inte nödvändigheten med assimilering.

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #26 skrivet: januari 10, 2016, 10:04 »
Men du vet,, dem anpassar sig inte   det fattar du väl :o
Som jag ser det så innebär integration att sånt som hedersmord (Fadime o Pela har du väl inte glömt ) separerade bad, moskeer allt sånt försvinner för varför skall vi behöva ta tag i hedersmord ? 

Dem flyr ju för livet, då sköter man sig väl ?   
« Senast ändrad: januari 10, 2016, 10:12 av Oraklet »

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #27 skrivet: januari 10, 2016, 12:20 »
Citat:
Tyskland/Köln: Tusen nordafrikanska män antastar ett hundratal kvinnor på ett sätt som chockerar hela världen och polischefen avgår.

Sverige/Kalmar/Växjö: Samma sak sker om än i något mindre skala. Inte EN politiker reser sig upp för kvinnorna och mot vansinnet. Ingen från tokvänstern, ingen från tokhögern och ingen från den ständigt tigande gruppen av ryggradslösa simmare i mittensmörjan.

Man kan ju bli anklagad för att varav rasist. Så fuck kvinnorna. Fuck kvinnofrid. Fuck deras rättigheter. Låt dem bli gruppvåldtagna och sönderslagna. Låt män med en tusen år gammal kvinnosyn komma hit och tafsa på dem.
Hellre det än att vi blir kallade rasister. För det är ju det värsta som kan hända, eller hur?

Det värsta som kan hända är, att den kvinnokamp som gått alldeles för långsamt fram under de senaste hundra åren, nu avstannar för att ett knippe ryggradslösa politiker inte vågar sätta ner foten mot män som föraktar kvinnor, ser dem som horor och potentiella tafsningsobjekt.

Det är precis vad som sker nu och vad som framgent kommer att ske i än större utsträckning. Politikernas svar: Skilda badtider för män och kvinnor (=segregation) istället för att porta de svin som inte låter kvinnor vara ifred i bassängen.

Jag kan inte minnas när jag senast skämdes för att vara svensk.

Men nu gör jag det.”

http://www.ohrlund.se/blogg/?p=2657

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #28 skrivet: januari 10, 2016, 14:41 »
Ja inte går det åt rätt håll med saker o ting , den saken är säker.

Hur PK folket få till att MÄN oavsett kultur/etnisk tillhörighet är lika benägna till att begå dessa handlingar är en gåta.


Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #29 skrivet: januari 11, 2016, 12:10 »
dom menar bara att statistik är ett rätt så trubbigt redskap som man inte alltid ska dra så väldigt stora växlar på, rent statistiskt så döms män 3,5 gånger oftare för brott än kvinnor.
Rent statistiskt döms 6 gånger fler lågutbildade än högutbildade.
Rent statistiskt så är SDs partitopp lika brottsbelastade som invandrare med båda föräldrarna födda utomlands....


Diskussionsforum

SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #29 skrivet: januari 11, 2016, 12:10 »

 
Sitemap 1 2 3