Swden Politik

Författare Ämne: går det att prata om SDs partiprogram?  (läst 92080 gånger)

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
går det att prata om SDs partiprogram?
« skrivet: januari 04, 2016, 06:56 »
Har hängt en del på andra forum och diskuterat politik och det är för det mesta bra stämning och trevligt ända tills man nämner SD...
då brakar det till och hela den hatiska SD svansen svarar med full kraft, aldrig på det man frågar, utan i mer ordalag som konstaterar att jag är ett "PK mongo" eller "vänster" som inte förstår SDs storhet utan att ifrågasätta...
Det känns lite som Jimmie är upphöjd till gud utan brister och alla som inte köper hans trosinriktning är fördömda till evig eld.

jag skulle veta om inte de som röstar på SD är ens liiiite oroade över utsagor som det där med möjligheten att utvisa människor som uppför sig "osvenskt" , vem bestämmer vad som är Svenskt och vad kan man bli utvisad för? för detta gäller ju inte enbart invandrare utan det står i SDs principprogram att "även svenskfödda kan bli utvisade om de uppvisar osvenskt beteende"
För mig är ett sådant uttalande väldigt olustigt, särskilt när man vet partiets Nazistiska bakrund.

Nästa stora orosmoln är att de vill kunna tillsätta polischefer mm efter eget tycke, de vill kunna styra över pressfriheten mm. vad tycker ni om det?

Det är ju rätt dött här inne, men det skulle vara kul att få en SD försvarares syn på dessa frågor till att börja med..

Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #1 skrivet: januari 04, 2016, 08:45 »
SD är väl i princip det enda som är lönt att diskutera idag, alla andra verkar ju ha soim sin enda uppgift att motarbeta dem, en mycket dålig strategi om du frågar mig.

När det gäller pressfriheten har jag itne sett några skarpa förslag från SD om detta, det jag hittar är en artikel där deras motioner togs upp, jag förutsätter att de inte vann gehör på kongressen, för i så fall hade det väl framgått i artikeln.
http://blogg.vk.se/andersforss/2015/10/05/sd-har-en-farlig-syn-pa-media-yttrandefrihet-och-tryckfrihetslagstiftnigen/

På ett sätt har de rätt, de som motionerat, det kan ju ingen ha undgått hur Sveriges snabbast växande parti öppet har motarbetats, med rykten, lögner och förtal i media.
Samtidigt blir det ju mer eller mindre omöjligt att åsiktsregistrera journalister, lika lite som någon t.ex. kan sätta en politisk stämpel på mig (som anser mig vara helt opolitisk, när det kommer till partipolitik i alla fall).
Att en stor andel journalister är miljöpartister eller vänsterpartister är naturligtvis ett problem för (bland annat) SD, då man måste anse att dessa två partier är deras 2 största kritiker.
Att försöka lagstifta bort denna typ av snedfördelning inom media i Sverige anser jag vara omöjligt, om inte SD får egen majoritet och flippar ur totalt.

När det gäller "osvenskt beteende", så kommer du att bli tvungna att definiera detta om de skall formulera en lag, och det lär ju bli svårt.
Det jag tror att de menar är nog sånt som det redan idag kommer lagar emot, t.ex. att resa "hem" för att kriga med terrorister, för att sedan kunna komma hit igen utan risk för straff.
Eller att man i generationer håller fast vid hederskulturen och förtrycker, hotar och dödar flickor/kvinnor som inte finner sig i den medeltida kvinnosynen som finns i rätt många länder varifrån en stor del av flyktingarna kommer.

Många av "nidbilderna" mot SD kommer från Medias sätt att tolka och framställa olika saker både i partiprogrammet, och på vilket sätt de lyfter fram enskilda medlemmars åsikter i media.
Läser man partiprogrammet, så finns rätt mycket bra där, men även vissa dåliga saker, precis som i alla partiers partiprogram, jag tycker personligen inte att det finns särskilt mycket att reagera på i deras partiprogram, det jag har störst problem med är väl att de så klart tar ställning för kärnkraft som framtidens energilösning, det oroar mig.
Dels för att det är dyrt, och dels för att vi fortfarande inte vet vad vi skall göra med allt avfall.

Det riktigt stora problemet är väl att en hel del av de som är aktiva i SD kommer ur en rörelse som är rasistisk/nasistisk, och att man kan anta att de i sitt partiprogram helt enkelt mörkar detta.
Rasister/nasister finns dock i alla partier vilket vi fick lära oss, om inte annat, i partistuge-avsnittet av uppdrag grsnkning för ett antal år sedan, så frågan är om ens detta faktum är något man egentligen behöver oroa sig över.
Egentligen är det ju tvärt om, bara SD har idag en uttalad strategi för hur de skall hantera medlemmar som uttrycker sig på ett olämpligt sätt, eller har en olämplig syn på ras.

Allt är naturligtvis ett spel för galleriet, och det gäller alla partier, vi vanliga dödliga har itne en aning om vad Stefan Löven eller andra partitoppar har för åsikt när det gäller folk från andra kulturer, jag tror vi alla skulle kunna bli rätt överraskade om vi fick veta vad våra partiledare egentligen tycker om det Svenska experimentet med mångkultur som tar över det nationella arvet, vilket lär ske inom en inte allt för avlägsen framtid.
Jag själv är dåligt insatt i det, men det finns väl forskare som räknat ut att "Svenskar" kommer att vara i minoritet redan inom något tiotal år, huruvida det är ett problem eller ej har jag ingen aning om, men det har som jag uppfattat det aldrig tidigare provats i något annat land.

Nu håller ju i princip diskussionen om SD på att vara mer eller mindre onödig, Sossarna och deras vapendragare har snart gått längre än vad SD någonsin kunnat drömma om när det gäller på vilket sätt de agerar mot flyktingarna, vill man vara lite analyserande kan man väl därför säga att SD (och 30% av Svenska folket) redan för ett antal år sedan insåg vart vår politik var på väg att föra oss.

Om jag inte missminner mig så var ju redan Göran Persson skeptisk till utvecklingen med slopade gränskontroller och större frihet för arbete och kapitalets rörlighet.
På något sätt så tror jag nog att Göran Persson hade rätt redan då det bekom sig, han såg nog också detta komma.
Kanske insåg han det omöjliga i situationen, och valde därför att gå istället för att vara den som tog ansvar för en uppstramning av migrations och flyktingpolitiken.
« Senast ändrad: januari 04, 2016, 08:54 av Rickard »

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #2 skrivet: januari 04, 2016, 20:34 »
USA är väl ifs ett ganska bra exempel på ett land med enorm invandring, och med det menar jag absolut inte att dom inte har problem, men man kan inte säga att dom har en homogen befolkning.

SDs nolltolerans mot rasism är ju skrattretande, vissa blir uteslutna för minsta lilla men andra kan vräka ur sig vilka rasistiska åsikter som helst och ändå sitta säkert, tänker då närmast på Björn Söder (Judar och Samer kan aldrig bli Svenskar) och Ekeroth som ju varje vecka vräker ur sig lögner och halvsanningar ned rasistisk verkan.

SD har ju under åren modifierat partiprogrammet och filat av de vassaste hörnen.
tex för något år sedan ville dom förbjuda adoption från utomeuropeiska länder, det har försvunnit i nuvarande program.

Kärnkraften ser jag också som ett problem, eller egentligen hela SDs miljöprogram... eller ska man kanske säga bristen på miljöprogram. SDs miljöarkitekt motsätter sig ju att jordens temperaturhöjning är verklig och då behöver man ju heller inte verka för att åtgärda problemet.
Antagligen så är det en strategi då dom utsatt MP som huvudfiende och kan då inte ha något eget miljöprogram för då skulle de på något sätt få lov att erkänna att MP har något slags berättigande...

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #3 skrivet: januari 05, 2016, 15:11 »
Hittade citatet som stör mig i SDs principprogram:
På samma sätt som den som är född in i en annan nation senare i livet kan  bli en del av den svenska nationen menar vi också att man även som infödd  svensk kan upphöra att vara en del av den svenska nationen genom att byta  lojalitet, språk, identitet eller kultur.

Vem ska bestämma vad som är Svensk kultur? Vad är svenskt språk, är tex samiska ett Svenskt språk?

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #4 skrivet: januari 05, 2016, 15:26 »
Vet ej vad som avses i den meningen men för mig så skulle det kunna betyda att om tex du valde att bli medlem i IS som den där Göteborgaren som konverterade och hoppade medi det. Då upphör ditt medborgarskap och du är ej välkommen tillbaka.
Vad är det som är svenskt ?   Ja för mig är det väl rätt så självklart. Samer är det definitivt. Även min pizzabagare/kebbabgubbe.  Men minareterna i Fittja är det inte. 

Min tur att fråga.

Varför tycker du att en IS krigare skall kunna komma tillbaka hem och få vård osv ?

Hur är det rättvist att min skatt går till andra nationers medborgare ?

Tycker du att det är OK  att etniska svenskar kommer bli en minoritet som Rikard relaterade till ?

Hur är det OK att folk som Birro eller Sandelin blir ruinerade ( sparkade osv ) för att de anser något annat än S,M,MP osv ?

Och självklart är alla människor lika värda, men det betyder inte att ALLA har rätt till den välfärd som vi byggt upp via skatter.  Jag har ej rätt att ta ut pengar på ditt konto,, varför vill du att andra skall kunna plocka ut från vårt gemensamma ??
Vilket parti är ett alternativ för mig som vill behålla mina egna pengar, förutom SD ?  Visa mig det så är jag med dig direkt.  Men det finns ju inget alternativ eller hur  :-\
 
« Senast ändrad: januari 05, 2016, 15:33 av Oraklet »

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #5 skrivet: januari 05, 2016, 15:36 »
Finns det idioter i SD ?

Hell Yeah.   Jag gillar inte Jimmie pga att han var sjukskriven.
Jag har inte råd att va sjukskriven för en löjlig utbrändhet. Bara politiker kan vara det  >:(

Men hur är det bättre med Toblerone, Gudruns taxi för väskan, Marjasin, svartjobbande Moderata ministrar  mm mm ?

Rötägg finns överallt. :( 

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #6 skrivet: januari 05, 2016, 16:31 »
Vet ej vad som avses i den meningen men för mig så skulle det kunna betyda att om tex du valde att bli medlem i IS som den där Göteborgaren som konverterade och hoppade medi det. Då upphör ditt medborgarskap och du är ej välkommen tillbaka.
Vad är det som är svenskt ?   Ja för mig är det väl rätt så självklart. Samer är det definitivt. Även min pizzabagare/kebbabgubbe.  Men minareterna i Fittja är det inte. 

Min tur att fråga.

Varför tycker du att en IS krigare skall kunna komma tillbaka hem och få vård osv ?

Hur är det rättvist att min skatt går till andra nationers medborgare ?

Tycker du att det är OK  att etniska svenskar kommer bli en minoritet som Rikard relaterade till ?

Hur är det OK att folk som Birro eller Sandelin blir ruinerade ( sparkade osv ) för att de anser något annat än S,M,MP osv ?

Och självklart är alla människor lika värda, men det betyder inte att ALLA har rätt till den välfärd som vi byggt upp via skatter.  Jag har ej rätt att ta ut pengar på ditt konto,, varför vill du att andra skall kunna plocka ut från vårt gemensamma ??
Vilket parti är ett alternativ för mig som vill behålla mina egna pengar, förutom SD ?  Visa mig det så är jag med dig direkt.  Men det finns ju inget alternativ eller hur  :-\
att samer tillhör det svenska samhället är ju din åsikt, inte SDs.
SD vill ju dra in hemspråksundervisning för samerna och begränsa deras rätt till rennäring.

JAG vill inte vårda några IS krigare...

jag accepterar att en viss procent av min skatt går till att hjälpa folk på flykt, jag har inga problem med det.

Etniska Svenskar är redan en minoritet, de kallas Samer...resten av oss är en rätt föränderlig mix av olika etniciteter

Ang. Birro och Sandelin så har jag ingen åsikt, jag har inte alls följt med i vad de har gjort  eller sagt eller blivit utsatta för..

SDs budget har ju inte kunnat visa några större skattesänkningar trots att de slopat invandring och i stort sett allt miljöarbete, att återinföra allmän värnplikt och fördubbla poliskåren mm är inga billiga saker.
Jag kan inte se hur du skulle få mer pengar i plånboken av att SD regerar.

ett urträde ur EU skulle också antagligen slå spiken i kistan för de kvarvarande exportbolagen i Sverige som exporterar till Europa då exporttullar till Europa säkerligen skulle införas mot oss,  många företag skulle fly. 

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #7 skrivet: januari 05, 2016, 17:46 »
Så du röstar på kommunisterna för att ngn SD tomte inte gillar Samer  ???

En viss del av din skatt.   Vi ligger på över 90% i faktiska skatter och så ser vi att de gamla får dålig mat och alla andra dåliga saker vi ser samtidigt som 572 kr person på det dyraste stället för mat till nyanlända.  Hur kan man rösta för det ?

Du röstar automatiskt för det om du INTE röstar SD eftersom alla dem andra tycker det ska vara på det sättet.

Marcus Birro skrev kritiskt om invandringen,, sparkad från expresseon o TV4 uppdrag.  Sandelin fick sjuka mängder hat då han sa att han tyckte det var lite knasigt detta. 

Jag kan inte se hur jag skulle få mindre pengar kvar om vi slapp betala de 250 miljarder som en del anser invandringen kosta varje år.  Varför finns det inga exakta siffror om det ?  Jo för vi ska inte veta det.

Vad säger om dessa sjuka grejar  http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/kvinna-blev-antastad-filmade-handelsen

Eller om den situation som sanandaji berättar om https://www.facebook.com/tino.sanandaji?fref=ts

Helt otroligt alltså.

Andra aspekter,  MRSA recistenta virus ökar i Malmö, pga invandring säger sydsvenska.
Snart har vi vaccinerat oss i onödan då alla dessa gamla sjukdomar kommer tillbaka.
Om jag vill ha jobb på lekis så tar kommunen ut mitt polisregister för att kolla om jag är pedofil. HUR skall dem kolla upp nyanlända ?

Läser du VVS forum ?   Hur kan det va rätt att jag får 75% av lönen betald av staten om jag anställer en nyanländ och inte om jag anställer Rikards nyutexaminerade grabb ??   Hur främjar detta integration ?  Eller betyder det ordet att jag skall underkasta mig enbart ?

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #8 skrivet: januari 05, 2016, 17:51 »
Det är ju helt omöjligt att vi skall kunna rädda hela världen. Skall vi ta in alla som har det dåligt i Indien och Kina eller Brasilien också ?

Då har vi snart ett par miljarder munnar att mätta  :-[

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #9 skrivet: januari 05, 2016, 18:09 »
Dagens skörd
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153598856208283&set=o.183231151687626&type=3&comment_id=10153599292508283

Visst det är inte flyktingarnas fel att det ser ut så här.  Men vi har bara en viss mängd pengar, you do the match liksom.

Tyvärr så kan inte folk göra den slutsatsen så de ger istället såna som mig epitetet NAZIST  :o   Makalöst asså

En sådan här person kan ju inte få vara finansminister.

http://cornucopia.cornubot.se/2015/12/magdalena-andersson-kallar-50-000-i.html
« Senast ändrad: januari 05, 2016, 18:24 av Oraklet »

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #10 skrivet: januari 05, 2016, 20:59 »
Så du röstar på kommunisterna för att ngn SD tomte inte gillar Samer  ???

En viss del av din skatt.   Vi ligger på över 90% i faktiska skatter och så ser vi att de gamla får dålig mat och alla andra dåliga saker vi ser samtidigt som 572 kr person på det dyraste stället för mat till nyanlända.  Hur kan man rösta för det ?

Du röstar automatiskt för det om du INTE röstar SD eftersom alla dem andra tycker det ska vara på det sättet.

Marcus Birro skrev kritiskt om invandringen,, sparkad från expresseon o TV4 uppdrag.  Sandelin fick sjuka mängder hat då han sa att han tyckte det var lite knasigt detta. 

Jag kan inte se hur jag skulle få mindre pengar kvar om vi slapp betala de 250 miljarder som en del anser invandringen kosta varje år.  Varför finns det inga exakta siffror om det ?  Jo för vi ska inte veta det.

Vad säger om dessa sjuka grejar  http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/kvinna-blev-antastad-filmade-handelsen

Eller om den situation som sanandaji berättar om https://www.facebook.com/tino.sanandaji?fref=ts

Helt otroligt alltså.

Andra aspekter,  MRSA recistenta virus ökar i Malmö, pga invandring säger sydsvenska.
Snart har vi vaccinerat oss i onödan då alla dessa gamla sjukdomar kommer tillbaka.
Om jag vill ha jobb på lekis så tar kommunen ut mitt polisregister för att kolla om jag är pedofil. HUR skall dem kolla upp nyanlända ?

Läser du VVS forum ?   Hur kan det va rätt att jag får 75% av lönen betald av staten om jag anställer en nyanländ och inte om jag anställer Rikards nyutexaminerade grabb ??   Hur främjar detta integration ?  Eller betyder det ordet att jag skall underkasta mig enbart ?
va? röstar jag på kommunisterna? det kan jag ta mig fan inte minnas att jag någonsin gjort..

Att påstå att man röstar för allt skit som sker i Sverige om man inte röstar på SD är ju helt idiotiskt.

En viss del av skatten går till invandringen ja, jag vet att Sverige är hårt skattat men prova att få cancer i USA tex ....

Det finns inga exakt siffror på hur mycket invandringen kostar därför att det är omöjligt att ta fram, du kan bara ta fram exakta siffror på vad den initiella asylhanteringen kostar men sedan, när de fått asyl och börjar arbeta så kommer det in skattepengar som också ska läggas i vågskålen (den delen som alltid SD "glömmer" att redovisa du vet)

Du får visst anställningsstöd för Rickards grabb på samma sätt som om du skulle anställa en nysvensk, och det är väl precis det som ÄR integration

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #11 skrivet: januari 05, 2016, 22:45 »
Om du har en plåbok som det brukar försvinna en viss mängd pengar från och plötsligt ökar det. Ja då vet du ganska exakt hur mkt tappat är eller hur.

Sedan köper jag att vi inte prickar exakt men rätt så noga kommer vi.

Hur är detta samma sak

Snabbspår för nyanlända. Många nyanlända har utbildning där det råder brist på arbetskraft på den svenska arbetsmarknaden, bland annat VVS-branschen. De här personernas kunskap och färdigheter behöver tas tillvara effektivare, menar regeringen som tillsammans med arbetsmarknadens parter, Arbetsförmedlingen och andra berörda myndigheter fört samtal om att skapa snabbspår in på arbetsmarknaden. VVS Företagen välkomnar snabbspåren. Arbetsmarknadens parter kan ansöka om pengar för ”främjande- och utvecklingsinsatser som syftar till att påskynda nyanländas etablering på arbetsmarknaden”. Medel kan exempelvis användas till översättning av valideringsmodeller till andra språk än svenska.

Denna text kommer från arbetsförmedlingen
Du får jobb - arbetsgivaren får ekonomisk hjälp
Var det högst tre år sedan som du fick uppehållstillstånd? Har du varit borta från arbetslivet länge på grund av arbetslöshet eller att du varit sjuk? Då får den arbetsgivare som anställer dig ekonomiskt stöd, så kallat nystartsjobb. Stödet innebär att den arbetsgivare som anställer dig får ekonomisk hjälp som motsvarar dubbel arbetsgivaravgift (i max tre år). Arbetsgivaren får normalt stödet lika länge som du varit arbetslös och för tillsvidare-, prov- eller visstidsanställning.

Detta nyttjar en isolerar kollega flitigt och han har 5 st Eritreaner som isolerar åt honom.

Men du får det till att allt är likvärdigt alltså ?  Jag är nog trög då för det ser jag inte alls :o

Jag ber om ursäkt om jag generalliserar lite för mkt,, att du blir sossrna liksom,, jag tar på mig SD rollen i denna diskussion   är du med..  Jag fattar att du inte tycker exakt som dem i alla grejer liksom jag inte gillar SD i allt,,, detta är grova generalliseringar   OK  ;)

Jag hävdar att om man inte röstar på SD så blir det defacto så att man är för allt det som händer nu pga att man inte valde att stoppa idiotin.  För du måste ju hålla med om att gränsen är nådd, Sverige har gjort sitt och behöver inte känna att vi inte hjälpte till.  Ingen tjänar väl på att vi ruinerar oss och att folket blir polarieserat i 2 läger.  Så blir det ju nu,, vi blir osams till höger och vänster.

OK släpp in folk, men vi borde ju ta det lilla lugna. Att släppa in ett Malmö om året det går ju inte. 

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #12 skrivet: januari 06, 2016, 13:52 »
Detta tycker jag inte heller hör hemma i den svenska kulturen, men jag kan ju ha fel

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22047374.ab

Sedan är svenska media helt makalös när dem säger grupper om 20-30 män, när NewYork Times och BBC säger 1000 nordafrikaner och araber.

Vad anser du om det sätt svensk media mörkar ( för det är ju så det ser ut ) allt på ?
« Senast ändrad: januari 06, 2016, 13:54 av Oraklet »

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #13 skrivet: januari 06, 2016, 19:38 »
Om du har en plåbok som det brukar försvinna en viss mängd pengar från och plötsligt ökar det. Ja då vet du ganska exakt hur mkt tappat är eller hur.


Japp, om du ska översätta samhällsekonomin till din ekonomi skulle det bli ungefär såhär:
-Du har olika inkomster varje månad
-du har olika utgifter varje månad
-Alla familjemedlemmar turas om att ha ansvar för plånboken
Berätta nu hur mycket det blir över.

Det kommer aldrig att bli helt rättvist på personnivå med fördelningen av hjälpinsatser av utsatta grupper, vissa får mer andra får mindre men de enorma skillnader som SD utmålar finns inte.
De utgifter som uppkommer i samband med att få ut folk i arbetslivet kommer ju i vilket fall som helst att ganska snabbt återbetala sig.

SD utger sig för att vara ett socialkonservativt parti men ändå röstar dom med moderaterna i de flesta frågor, de säger att de verkar för att höja pensionerna men röstar emot det i riksdagen.
De utger sig för att vara det parti som vill ge mest i bistånd för att hjälpa folk på plats, men i verkligheten sänker dom biståndet i sin budget.
SD vet att det de skriver i sitt principprogram, budget och partiprogram är av mindre vikt därför att deras väljare läser inte det iaf, de förlitar sig helt på informationen de får från avpixlat, SDkuriren och facebook där de kan köra med helt öppna kort och aldrig behöver stå till svars för något eftersom de officiellt inte har någon koppling till det som skrivs.

att gränsen är nådd nu är väl alla ense om och regeringen handlar därefter, men SD har ju påstått att en samhällskollaps har varit nära sedan 1988 när de fortfarande struttade omkring i nazistuniformer och hailade på gatorna.

SD enda lösning på alla problem är att avskaffa invandringen, men det är inte så enkelt, politik är mycket mer än så och jag ser verkligen inte hur SD ska politiskt reda ut allt skit som händer i Sverige.
dom har inget utom flyktingpolitik.

OK nu har du kallat mig kommunist och kört hela muslimofobgrejen och jag har kört Nazistgrejen, kan vi snacka politik nu?

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #14 skrivet: januari 07, 2016, 17:50 »
Tycker du att det är rätt eller fel att man kan kom som ny till Sverige och få samma eller mer i pension/bidrag än dem som bott här hela livet ?

Jag tycker att om man är ny så får man inte ett öre på minst 10 år och du måste då betala in skatt för att "komma ikapp" .   

Vad anser du här ?

Hur långt bort tror du en kollaps är ?   Jag vet inte hur länge vi kan låna för att ge bort, det funkar ju inte så jättebra.   

Diskussionsforum

SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #14 skrivet: januari 07, 2016, 17:50 »

 
Sitemap 1 2 3