Du läste kanske inte de lnlägg som raderades i andra forumet ? Orkar inte leta efter dem igen,, men en ensam mamma med 3 barn får ut runt 22 skattefritt, vi har en retroaktiv föräldrapenning.Min kompis i Stockholm fick det tom på sin nya Thailändsak frus barn som han hade innan

Migranter( olagliga tiggare) dem får tankvård för 50 spänn.
Det känns som dem får mer då än våra pensionärer. Jag hjälper gärna folk men det betyder INTE att jag vill försämra mitt eget vilket vi ju kommer att göra då vi får mindre och mindre pengar kvar och lånar mer och mer.
Givetvis vore det bästa om allt fungerade som Malena Ernman vill, jag tycker som henne såklart. Men jag är inte så blåögd att jag tror att världen ser ut på det sättet.
Just nu kommer det 2000 i veckan TROTS dem "hårda" kontrollerna och det blir 100000 drygt om året. 2 st nya Skövde VARJE år att försörja då det ju inte finns några jobb att hitta , vi har ju redan 400-500000 arbetslösa.
VVS branschen var så glad då det fanns mkt kompetens att hitta hos nyanlända. Tror du dessa har stor erfarenhet av VVS, normflödes dimensionerade avlopp, värmepumpar,pelletspannor

Det tar ju minst 5 år innan dem kan tillföra något alls där.
Igen, jag vill inte dessa människor något illa och jag vill gärna hjälpa dem, på samma sätt som jag inte kan hjälpa alla hemlösa hundar ( jag hade bara råd att ta in 2 och dem har jag här nu ) vilket gör mig väldigt ledsen,,, så MÅSTE jag blunda för att alla andra far illa. Jag har inte råd att hjälpa alla och det är den bistra sanningen. Tar vi emot alla så slutar det med att vi alla får det lika illa, eller hur.
Hur känner du inför medias bevakning av allt ? Borde inte etnicitet skrivas ut på alla brottslingar ?