Swden Politik

Författare Ämne: Solna-domen sharia  (läst 5752 gånger)

Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
Solna-domen sharia
« skrivet: mars 06, 2018, 07:02 »
Årets rättsliga skandal?
Håller Muslimerna medvetet på att infiltrera de politiska partierna för att införa sharialagar i det Svenska rättsväsendet, eller är de politiska partierna så kåta på att locka väljare från de nya folkgrupperna att de tar in folk i sina partier helt utan bakgrundskontroll?
Och är det verkligen så illa att tre politiskt utsedda ledamöter kan döma, eller var det en domare och två lekmän?
« Senast ändrad: mars 08, 2018, 07:55 av Rickard »

Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
SV: Solnadomen
« Svar #1 skrivet: mars 08, 2018, 07:47 »

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Solna-domen sharia
« Svar #2 skrivet: mars 11, 2018, 12:42 »
Katastrofen består i att två st personer med så extrema åsikter har kommit så pass långt i sin karriär, både inom C som i rättsväsendet.
Det har ju hänt förr tex när nämndemän med uttalat nazistiska åsikter har fällt domar mot invandrare, fördelen med att bo i en rättsstat med skapligt fungerande rättssystem är att domen överklagas, nämndemännen sparkas och rättvisa på så sätt skipas till slut.

Att komma dragandes med att vi är på väg att införa sharialagar i Sverige är att dra saken överdrivet långt, inte ens i den muslimska världen är det inte särskilt vanligt att Sharialagar är den styrande lagen.
Det finns kanske 4-5 länder i hela världen där Sharia är gällande.

Däremot så är det många länder som har sin lagbok baserad på sharia eftersom det är den äldsta nedtecknade lagen, lite på samma sätt som vi använder arabiska siffror

Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
SV: Solna-domen sharia
« Svar #3 skrivet: mars 13, 2018, 07:23 »
Ja, nazisterna är ju det svar som funnits än så länge för de "Svenskar" som aktivt velat reagera på utvecklingen, nu verkar det ju som att allmogen bland politikerna börjar vakna så smått.
Det är lätt att negligera denna typ av utveckling, men det är ett reellt problem i vissa kommuner med många invandrare i politiken, som dessutom stöter bort "Svenskarna" och bygger ut den Muslimska kulturen. (På samma sätt som vi Svenskar skulle göra i andra länder om vi blev många och fick makt)
Minns programmet från Sigtuna där den kvinnliga politikern (nästan) rakt ut sa att hon blev utfryst av muslimerna som tagit över partiet (S).
De Muslimska väljarna avgör i den kommunen vilket block som har makten, och de spelade ut de olika blocken mot varann med plats och lov att bygga en moské i centrala delarna av stan.
Borgarna erbjöd mark och bygglov för 1 kr.
Sossarna kontrade inte och förlorade valet.
Svågerpolitik, mutor, väntjänster "maffia" mer eller mindre...
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/lamnar-s-efter-politisk-tumult-i-sigtuna
Och som vanligt ljuger de "drabbade" på samma sätt som Putin gör när det gäller Krim, Ukraina, nervgasattacken i London, mm, mm
Och etablissemanget tror dem.
Och visst, så länge det inte finns bevis så är det bara indicier som vissa väljer att tro på och andra viftar bort som svammel.
« Senast ändrad: mars 13, 2018, 07:25 av Rickard »

Perak

  • Gäst
Perak
SV: Solna-domen sharia
« Svar #4 skrivet: mars 21, 2018, 17:26 »
Rickard! Lite rättelser!
Kyrkan i Sigtuna ligger inte centralt i sigtuna. Den ligger i en del av Sigtuna som heter Valsta. Ett område som är väldigt tätt med Syrianer. Valstas Syrianer består av i princip bara två familjer/släkter som kommer från samma by i Syrien. Dom är Inte muslimer utan Syrisk Ortotoxa, vilket också kyrkan är.
Jag lägger mig inte i det här för jag vill försvara det som sker i Sigtuna kommun. Tvärtom! Eftersom jag själv bor här så vet jag hur det gått till, och vad som sker. Det hela började inför valet 2006 tror jag det var. Man hade länge försökt att komma över en tomt för att bygga en kyrka. Det dåvarande borgerliga styret nekade och ville ha marknadspris för tomten. Möjligen något reducerat. Då gick Sossarna ut, med en nyrekryterad ordförande, som hade till uppgift att värva röster inför valet. Kommer inte ihåg just nu vad han hette, men han var etniskt svensk. Man gick ut till föreningar och samfund och lovade en massa. Nytt ridhus till ridklubben, tomt till kyrkan etc etc. Man vann valet och Syrisk ortodoxa församlingen fick köpa tomten för 1 krona. Skulle kunna sitta och rada upp en hel massa exempel på ny sosseledningen svågerpolitik, men ids inte nu. Jag blir bara förbannad.
Hur som helst, vad jag ville klargöra. Det är inte bara muslimer som inte kan klara av att rätta in sig i dom moraliska samhällsregler som folkhemmet en gång skapats för. Per Albin Hansson, Tage Erlander mfl, roterar säkert i sina gravar.   

Perak

  • Gäst
Perak
SV: Solna-domen sharia
« Svar #5 skrivet: mars 21, 2018, 17:28 »
Föresten! Sossarna styr fortfarande.

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Solna-domen sharia
« Svar #6 skrivet: mars 22, 2018, 07:49 »
Tack perak för input.
Det är ju lite detta som är problemet när en religion blir utsatt som "bovar" och då får stå skott för allt skit som händer.
någon läser syrianer och drar då paralleller till Islam och antar att detta är en del av samhällets Islamisering och en snart förestående övergång till sharialagar..
Sedan att dom i verkligheten är ortodoxa är bortglömt.

Liknande har hänt i Eskilstuna där några killar från NMR försäkte bränna ner en Moske som i själva verket var en Syrisk ortodox kyrka, nu spelade det inte så stor roll för de här killarna för de bränner gladeligen ner allt som har med invandrare att göra, men bara det att dom TRODDE att det var en Moske trots Kors på taket osv, visar lite på bildningsnivån.

Det som händer Sigtuna och andra städer är naturligtvis inte OK vilken religion de än har, men lite känsla för nyans kan man i alla fall ha när man delar.

Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
SV: Solna-domen sharia
« Svar #7 skrivet: mars 26, 2018, 08:31 »
Jag ber om ursäkt för att minnet sviker mig, det var ändå rätt länge sedan jag såg programmet.
Och när det gäller religion så är vanliga kristna inte bättre än muslimer eller ortodoxa, det är ju kristendomen som gjort att IS finns, och att USA blandar sig i oroligheterna i de muslimska länder.
Kanske är det t.o.m så att om USA inte vore så kristna som de är så hade mycket av oroligheterna i världen idag inte funnits.
Så i sak drar jag nog gärna alla kyrkor över samma kam, det finns ingen reell skillnad när det gäller maktmissbruket och förtrycket som de olika kyrkorna utöver på sina troende - även om det självklart finns kulturer/länder/församlingar där det är mer och mindre extremt.

När det gäller religion så borde det ju i princip förbjudas på samma sätt som vi borde avskaffa monarkin, men då jag inser att det är svårt så kan man i vart fall kräva att det inte skall få ha något som helst inflytande på det offentliga, möjligen med undantag av kulturella inslag som t.ex. skolavslutningar i kyrkan och liknande.
Att en kommun sponsrar religiösa församlingar med bidrag och gratis tomter borde absolut vara ett lagbrott.
Religiösa friskolor bör också stoppas.
Jag är även starkt emot att vår egen Kommun i Piteå samarbetar med Kyrkan för att erbjuda härbärge (nästan gratis hotell) för våra tiggare.
OM kommunen vill engagera sig så skall det i så fall vara helt skilt från kyrkan.

När det kommer till Sigtuna så får man i alla fall bilden av att det är mycket mer ruttet i verkligheten än vad någon vågar gå ut och säga offentligt, oavsett om det sker i sossarnas eller någon annan politisk konstellation.
Det är lika illa oavsett den politiska färgen.

När det gäller solnadomen som var det väl i alla fall muslimer som dömde?
Men som sagt, det spelar ingen roll vilken typ av religion som påverkar, det ska inte få påverka det offentliga rummet, när det gör det så är det ett riktigt lågvattenmärke.

Samtidigt så kan jag förstå att det är inbjudande för olika religiösa grupperingar att engagera sig politiskt, det är så få sekulära som vill/vågar/orkar engagera sig politiskt att denna arena lämnas mer eller mindre öppen för de religioner som gör en uttalad satsning på att engagera sig i de politiska partierna, eller utbilda sig till befattningar i samhället där de med sina beslut kan påverka utvecklingen.
Religion har alltid varit grundat i en vilja att ha och utöva makt över massorna, så att de religiösa grupperna skjuter fram sina positioner ser jag som helt naturligt, nu gäller det för de som har en annan världsbild att engagera sig för att vetenskap och evidensbaserad forskning skall ligga till grund för vår fortsatta utveckling och allas våra gemensamma lagar, regler och rättsväsendet.
« Senast ändrad: mars 26, 2018, 08:33 av Rickard »

Diskussionsforum

SV: Solna-domen sharia
« Svar #7 skrivet: mars 26, 2018, 08:31 »

 
Sitemap 1 2 3