Såg igår morse att asien gått starkt, så jag la in säljordrarna på PowerCell och CTT Systems om de skulle stiga med 3% och det gjorde de, så jag fick sälja båda posterna med ytterligare 3% vinst.
Har några aktier som gått riktigt dåligt för mig, bland annat SSAB, Nokia och Impact Coatings (köpte denna just efter en uppgång för bara några veckor sedan) men som jag fortfarande tror har potential att återhämta sig, så de vill jag inte sälja.
Vad innebär korträntefonder, har man pengarna låsta en viss tid där?
Det är egentligen inget jag vill, försöker ha pengarna tillgängliga så jag kan reagera på överreaktioner på börsen, t.ex. efter terrordåd, brexit, olika val o.s.v.
Om man då och då kan köpa med 5-10% rabatt på grund av överreaktioner så kan det ge en rätt bra utdelning jämför med en korträntefond, låt vara att risken i aktier är större.
Skall kolla på guldgruvor, du får gärna komma med tips, det lär ju inte skada dina aktier om jag köper samma.

Jag började spara mer seriöst och strukturerat för 5 år sedan, senaste 2 åren har jag dessutom gått ned i lön och tagit ut mer i tjänstepension och aktieutdelning, som jag placerat i sparande - och har haft en bra tillväxt.
Utvecklingen har inte varit lika bra som den ser ut i grafen (fattar inte hur de räknar) men runt 10% om året har det i alla fall snittat.
Men jag är mycket väl medveten om att den uppgången kan vara raderad på kort tid om nåt skulle hända som får börsen att falla.
Grafen visar fördelningen, och utvecklingen jämför med utdelningsidex.
I detta finns en IPS, en Tjänstepension och en ISK, försöker styra över mesta möjliga till ISK nu då den ger mycket större frihet när man skall ta ut pengarna.
Har god spridning med 23 olika aktier, 3 fonder och kontanter i depån vilket gör att mitt innehav följer index rätt bra, blir lite av en "egen fond" men utan avgifter.
Uppgångarna jämför med index beror främst på tur med bland annat Africa Oil, PowerCell och CTT.
Största tappen har gjorts på Northland Resources, Diamyd, Nokia och SSAB.
En aktie som gått riktigt bra för mig är också Enquest, den är upp runt 50% men kan stiga ytterligare ett par hundra procent om oljepriset stiger mer, där har jag runt 7% av av mitt sparande idag.
De ligger i 3,40 kr nu, men jag tror den stiger till 7 kronor inom ett år.
Just när det kommer till sparande så är det oerhört förmånligt att vara egen företagare, jag kan ta ut upp till 35% av vinsten i företaget som tjänstepension, och ca 150 000 kr/år i aktieutdelning, om resultatet medger det.
De som har ett antal anställda med lönsam verksamhet kan ta ut upp till 20% av de totala lönekostnaderna i aktieutdelning...
Tänk vad det kan bli om du har 10 anställda, runt 1 miljon/år...