Swden Politik

Författare Ämne: Donald Trump  (läst 48124 gånger)

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #30 skrivet: juni 13, 2017, 11:32 »
Jag skulle nog också ta till ett järnrör som skydd om ett gäng invandrare hotade mig med stryk.
Det där var ju en "ickefråga" som händer hundratals gånger runt om i Sverige varje dag utan att det uppmärksammas.
Just att det var en SD:are gjorde att det blev uppblåst, samma sak med bråk i krogkön, de kan knappast gå ut på krogen utan att det finns någon som påverkad av den mobbing de sett på TV anser sig ha rätten att kränka SD:s företrädare på allehanda sätt,

Nu var det ju inte riktigt det som hände.
Filmen finns för övrigt på youtube eftersom de spelade in hela incidenten.
att det blåstes upp därför att de var SD:are är ju skitsnack i den högre skolan, menar du på fullt allvar att Beatrice Ask skulle kunna göra samma sak och ingen skulle rapportera om det?
givetvis inte, det hela blåstes upp därför att de är OFFENTLIGA PERSONER, det skulle ha blivit precis lika stort rabalder om Zlatan eller Camilla Läckberg betett sig så.
Att jämföra det med gruff i krogkön där okända fyllskallar knuffar på varandra är ju bara löjligt..


Anser du mobbingen överdriven så ser vi inte på samma TV-program i alla fall, jag tycker att det är beklämmande att se hur de behandlas.
Jag mår uppriktigt illa, och är det Något som skulle kunna få mig att rösta på dem så är det just alla alla andra politiker verkar tycka att det är OK att hålla på med utstuderad mobbing och förföljelse av de aktiva inom SD.
Ett exmepel var när en föreläsare i Piteå Fullmäktige (Tror det var någon äventyrare eller liknande) avslutade sin föreläsning med att ge SD:s representant i Kommunfullmäktige en gåva, en bok om förintelsen.
Alla i församlingen skrattade och applåderade.

Sånt kan göra mig illamående.
Att barn mobbar må vara förlåtet, men sånt där har ingen plats i en demokratisk församling.
Svinpälsar kallar jag de som agerar på ett sånt sätt.

Det där kom sig av att SD's gruppledare i Örnsköldsvik kommit ut som förintelseförnekare.
Håller med om att det var klantigt gjort då guilt-by-association inte är så snyggt och det rätta hade ju varit att gå på Ronny Edlund direkt.

Men i ärlighetens namn, menar du att du aldrig hört högern vräka ut sig om vänstern, och tvärtom, i ganska hårda ordalag?
Sedan kan man visst tycka att debattklimatet har blivit hårt överlag, men många av de saker som SD uppfattar som mobbing beror ju på att de inte är pålästa eller inte har faktakollat sina påståenden.

Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #31 skrivet: juni 14, 2017, 07:25 »
HAr sett hela inslaget ett antal gånger, och jag klassar alla inblandande parter som fulla, typiskt fyllesnack som slutar i att någon av utländska härkomst kommer efter dem med en träpåk.
I det skedet tar de upp var sitt järnrör för att kunna försvara sig, OM det skulle komma en eller flera efter dem.
Det skulle nog jag också gjort om jag varit i deras kläder.

Att jag inte skulle ha hållt på att tjafsa som de gjorde innan är en annan sak.
Fyllesnacket är klassiskt, händer varje dag i många av Sveriges städer.
Att det är någon som hotar med träpåk är mindre vanligt.
Om någon hotar med träpåk så anser jag det vara helt OK att den som hotas försöker försvara sig.
Klart är också, i anslaget att killen som polisen tog var full, och var dömd för grovt narkotikabrott, om han själv inte ljög.
Den där typen av filmer kan alldeles säkert tolkas på många olika sätt, men som jag ser det så var ju det enda "allvarliga" som ekeroth och grabbarna gjorde att hålla på och kolla folk för blattar och svenskfientliga (fyllesnacket).
Det borde de kunna dömas för, eventuellt.

Nu vet jag itne om det blev några domar av det där, eller om det bara blev en medial nidbild av Ekeroth och hans kumpaner.

Jag är ganska säker på att andra politiker varit i liknande situationer många gånger utan att det uppmärksammats av media på samma sätt.
Inte ens när toppolitiker i olika partier åkt fast för fyllekörning eller varit onyktra "på jobbet" så har det skrivit om det...
Och som du säkert förstår att det svårt att leda i bevis för mig OM Beatrice Ask varit i liknande situationer, för det har inte rapporterats om det.
Men om jag får spekulera så har de flesta politiker av rang råkat ut för liknande situationer, och då helt oprovocerat, alltså att personer eller grupper av personer hotar dem p.g.a. deras politiska ståndpunkter, och det är därför så många av våra politiker har livvaktsskydd.

Det som hände i Piteå var inget annat än en allvarlig mobbing av en person som redan tidigare varit så mobbad av andra politiker att han tagit time-out för att orka med.
Detta faktum gör tilltaget än mer allvarligt, och jag tror att personen som gav honom boken var fullt medveten om detta.
Att mer eller mindre alla i kommunfullmäktige skrattade och applåderade var kronan på verket som visar på att det är nåt allvarligt sjukt med politikerna i de etablerade partierna.

Högern, om man nu skall kalla SD för ett högerparti, det gör inte jag, har all rätt att peka finger på både vänsterpartiet och sossarna som gjort mycket mer för att rasbestämma folk, sterilisera bögar, flator, mentalt efterblivna o.s.v. - så långt fram som till 70-talet.
Kommunister runt om i världen tar än idag livet av folk på löpande band.

Tills vidare får man sätta tilltro till Morgan Johansson och Anders Ygeman, de verkar i alla fall ta samhällsproblemen som den för stora invandringen orsakar.
Det ger i alla fall lite hopp inför framtiden, att de visar att de har lite stake i sig.
Jag tror det är väldigt få som vill rösta på SD, men många gör det för att få deras "egentliga parti" att ta till sig av kritiken som rör ett antal problemområden:
Vi har i princip inget tak för hur många som vi släpper in i landet.
Vi har i princip ingen gränskontroll, inte ens när vi hade gränskontroller var det svårt att ta sig in i Sverige om man ville det.
Vi har ingen koll på vad de som utvisas gör eller tar vägen.
Vi har ingen nämnvärd plan för hur vi skall få ut de som visats illegalt i landet.
Vi ger bidrag till personer som lever illegalt i Sverige (Senast igår intervjuade de en Afghan som fick 1700 kr/månad av Malmö Kommun trots att de visste att han vistades illegalt i Sverige???
Varför ringer dom inte polisen istället?
Det finns oerhört mycket man kan göra för att stilla folks befogade oro inför både dagens situation, och vad som kan hända i framtiden, UTAN att man behöver vara rasist eller främlingsfientlig - men det krävs politiska beslut, och då helst av de etablerade partierna.
« Senast ändrad: juni 14, 2017, 07:35 av Rickard »

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #32 skrivet: juni 14, 2017, 16:30 »
Om rätt ska vara rätt så var det inte järnrör utan aluminiumrör, men det låter förstås värre med järnrör kan man tänka. Nå, vem har inte rätt att försvara sig när man riskerar att bli angripen? Sedan kan jag helt hålla med Rickard om att det var synnerligen opassande med tjafsandet som föregick detta. Trots allt en pseudohändelse som blåstes upp till orimliga proportioner.

Angående Ygeman och Johansson så är mitt förtroende för dessa absolut noll och intet. Varför tror man att de som ställt till eländet ska kunna rätta till och fixa detta? Rickard skriver att det krävs politiska beslut och det kan man instämma i. Problemet är att dessa politiska beslut lyser med sin frånvaro och har så gjort alltför länge. Något reellt hopp inför kommande vettiga politiska beslut syns inte vid horisonten.

Anledningen till att ett parti som SD finns och fortsätter växa, beror i hög grad på de övriga partiernas ovilja att lyssna på invånarna, ovilja att fatta sunda politiska beslut och att dessa partier fört en politik som gått på tvärs mot landets befolkning. Mångkulturella länder/samhällen har aldrig kunnat leva i fred och samklang. Sverige blir alltmer ännu ett bevis för detta.

Det finns de som påstår att SD skapar ett vi och domsamhälle genom att de sätter människor emot varandra och därmed inte respekterar alla människors lika värde. Faktum är att man måste ställa grupper mot varandra och det görs dagligen inom politiken genom att prioritera. Människors intressen ställs alltid mot varandra. Varför ska t.ex. inte de som har det sämst ställt, de som är sjuka eller de som är fattigpensionärer prioriteras?  Att prioritera betyder att ställa grupper mot varandra, men det i sig betyder inte att människor är olika värda, för rent juridiskt så har alla samma värde.

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #33 skrivet: juni 14, 2017, 21:53 »
Ygeman: Döm svenska IS-terrorister på plats i Irak

"Dock är utspelet ren populism av Ygeman och inget kommer ske.
Ygeman försöker få bort uppmärksamheten från hans usla hantering av svensk polis och rättsväsende."

http://cornucopia.cornubot.se/2017/06/ygeman-dom-svenska-is-terrorister-pa.html

Så sant, så sant.

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #34 skrivet: juni 15, 2017, 08:02 »
Om rätt ska vara rätt så var det inte järnrör utan aluminiumrör, men det låter förstås värre med järnrör kan man tänka. Nå, vem har inte rätt att försvara sig när man riskerar att bli angripen? Sedan kan jag helt hålla med Rickard om att det var synnerligen opassande med tjafsandet som föregick detta. Trots allt en pseudohändelse som blåstes upp till orimliga proportioner.

Vilken metall det var i rören kanske inte så viktigt i den här historien?
Efter som dessa herrar hela tiden var ute efter att provocera fram ett bråk så de kunde anmäla (därav filmandet) så är det ju väldigt märkligt att de missade att filma just den sekvensen där det påstås att någon jagade dom med en träpåk.

Känns det tryggt att ha sådana människor till att leda Sverige?

  Att prioritera betyder att ställa grupper mot varandra, men det i sig betyder inte att människor är olika värda, för rent juridiskt så har alla samma värde.


Har alla lika värde?
att Ekroth och Almqvist var så säkra på att polisen skulle ta deras sida i bråket säger en hel del.

"det lönar sig att vara ögontjänare" som dom själva säger

Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #35 skrivet: juni 15, 2017, 08:10 »
Morgan och Andres har gjort mer än alla andra politiker de senaste 10 åren tillsammans för att få någon ordning på det här.
Utan dem hade det troligen aldrig blivit några gränskontroller, och de har varit tuffa när det gällt att försvara sina beslut, nåt som vi ALDRIG tidigare sett, så att sätta sitt hopp till dem är inte alls fel, bara de orkar stå på sig.
Morgan gjorde ju t.ex. helt klart att han inte gillade att Malmö kommun gav bidrag till redan utvisade.
Vem mer skulle våga stå i aktuellt och säga nåt sånt?

Till Cougar.
Du har rätt i att de sökte konflikt, men samtidigt så verkade det ju finnas en uppsjö av folk på "andra planhalvan" som inte var sena att nappa...
Och det är väl just det som är problemet - allt för många i de olika lägren vill inget hellre än bråka, och då blir det bråk - det är ett av resultaten av ett mångkulturellt samhälle.
Visst, men kan tänka bort problemet genom att säga att det inte skulle bli nåt bråk om vi "svennar" alltid backade och lät invandrarna göra som de vill, uppträda som de vill, strunta i lagar, regler, jämställdhet och vårt svenska mantra om plikt och rätt, men det skulle vi nog inte heller vilja se.
Eller, rättare sagt, det är ju det vi gjort och börjar se resultatet av nu.

Invandrarna ljuger om sin ålder, struntar i att återvända efter avvisningsbeslut, får bidrag trots att de blivit utvisade, söker igen efter ett par år, överklagar i omgångar.
Deras agerande kostar ohemult stora pengar (ca 100 000/månad för "ensamkommande barn", och vad alla rättsprocesser kostar vill man inte ens tänka på.
Vad det kostar i form av försäkringspremier att ha tiotusentals illegala invandrare i ett skuggsamhälle vill man inte heller tänka på.

Vi skall vara ett land som tar emot flyktingar från krishärdar, men vi skall inte ha generösare regler än alla andra, och totalt strunta i att ens följa de få regler som trots allt finns.
« Senast ändrad: juni 15, 2017, 08:15 av Rickard »

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #36 skrivet: juni 15, 2017, 11:26 »
Cougar undrar om det känns tryggt att ha sådana människor som förbereder att försvara sig till att leda Sverige. Vad är alternativet? Jo alternativet är de som vi har idag, de som viker undan, de som inte gör någonting, lägger sig platt och uppträder som de sillmjölkar de är. Det är bara munlädret som är välsmort på de som styr landet rätt in i fördärvet.

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #37 skrivet: juni 15, 2017, 11:28 »
Rickard
Det må så vara att vi har haft genomusla politiker de senaste 10 åren och att ersätta dessa med politiker som ligger något ovanför bottenskrapet gör inte speciellt stor skillnad, vilket samhällsbilden är ett kvitto på. Nedmonteringen av den svenska välfärden fortgår som planerat. Brottsligheten och otryggheten ökar och polisen skriver av anmälningar på löpande band på grund av brist på resurser.

Morgan Johansson gillade inte att Malmö kommun gav bidrag till de som inte ska ha något bidrag. Och vad har han gjort åt detta då? Snacka går ju, men att gå så långt som till praktisk handling för att sätta stopp för detta, det är en helt annan sak.

Trots att uppklarningsprocenten för anmälda brott faller dramatiskt för fjärde året i rad (2017) så avser Ygeman att inte göra någonting. Ygeman säger att uppklarningsprocenten kommer att fortsätta sjunka 2017 innan man kan förvänta sig en förbättring. Mycket prat och lite verkstad vill jag påstå. Trots att Ygeman är fullt medveten om att polisen blir allt sämre på att lösa brott och skydda allmänheten så avser han att inte göra något alls. Han borde, om han hade lite vett och sans, avgå omedelbart. Vill man inte lösa den alltmer eskalerande brottsligheten så borde det rätta vara att överlämna detta till någon som vill förändra situationen till det bättre. Men det kommer inte att hända. Driften att sitta still vid köttgrytorna är alltför stark för Ygeman och denna drift överskuggar allt annat. Det är tyvärr lika illa med de flesta övriga politiker också.

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #38 skrivet: juni 17, 2017, 09:59 »
Ygeman: ”Sverige underskattade hotet från den våldsbejakande extremismen”
Ygeman möter hård kritik: "Din dumma inkompetenta nolla"
https://nyheteridag.se/ygeman-sverige-underskattade-hotet-fran-den-valdsbejakande-extremismen/

Instämmer i kritiken.

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #39 skrivet: juni 19, 2017, 10:36 »

Till Cougar.
Du har rätt i att de sökte konflikt, men samtidigt så verkade det ju finnas en uppsjö av folk på "andra planhalvan" som inte var sena att nappa...
Och det är väl just det som är problemet - allt för många i de olika lägren vill inget hellre än bråka, och då blir det bråk - det är ett av resultaten av ett mångkulturellt samhälle.
Visst, men kan tänka bort problemet genom att säga att det inte skulle bli nåt bråk om vi "svennar" alltid backade och lät invandrarna göra som de vill, uppträda som de vill, strunta i lagar, regler, jämställdhet och vårt svenska mantra om plikt och rätt, men det skulle vi nog inte heller vilja se.
Eller, rättare sagt, det är ju det vi gjort och börjar se resultatet av nu.

Invandrarna ljuger om sin ålder, struntar i att återvända efter avvisningsbeslut, får bidrag trots att de blivit utvisade, söker igen efter ett par år, överklagar i omgångar.
Deras agerande kostar ohemult stora pengar (ca 100 000/månad för "ensamkommande barn", och vad alla rättsprocesser kostar vill man inte ens tänka på.
Vad det kostar i form av försäkringspremier att ha tiotusentals illegala invandrare i ett skuggsamhälle vill man inte heller tänka på.

Vi skall vara ett land som tar emot flyktingar från krishärdar, men vi skall inte ha generösare regler än alla andra, och totalt strunta i att ens följa de få regler som trots allt finns.
Och det är ju precis det här resonemanget som jag aldrig kommer att köpa, att du tänker tillbaka på ett sverige innan invandringen där allt var frid och fröjd, inga motsättningar fanns och alla levde i harmoni och lycka...
Jag vet att det är lätt att glorifiera tider som passerat men i ärlighetens namn, de röda har alltid legat i strid med de blå, AIK mot Djurgården, Mods mot raggare, arbetarklass mot tjänstemän, osv osv. och det är knappast ett resultat av ett mångkulturellt samhälle.
 den rosaskimrande  dåtid som många har i sitt minne är helt enkelt inte sann

Vadå invandrare gör si och invandrare gör så?
visst det finns invandrare som gör alla de saker du nämner men du kan väl inte generalisera alla invandrare på det sättet.
Det är ju som att säga att etniska Svenskar bor i Stockholm och smiter från skatten.


Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #40 skrivet: juni 20, 2017, 07:02 »
Cougar undrar om det känns tryggt att ha sådana människor som förbereder att försvara sig till att leda Sverige. Vad är alternativet? Jo alternativet är de som vi har idag, de som viker undan, de som inte gör någonting, lägger sig platt och uppträder som de sillmjölkar de är. Det är bara munlädret som är välsmort på de som styr landet rätt in i fördärvet.
Ja, det är faktiskt en fördel om har ett välsmort munläder om man tänker sig en karriär som politiker, vad som inte behövs är bra kunskaper i slagsmål eftersom vi bor i en demokrati där man kan få fram sin åsikt utan våld.

du försvarar en snubbe som springer omkring på stan och delar ut örfilar....
Varför inte avskaffa demokratin helt och göra upp om vem som ska få leda landet genom ett stort slagsmål.

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #41 skrivet: juni 20, 2017, 11:09 »
Rickard skriver: ”Vi skall vara ett land som tar emot flyktingar från krishärdar, men vi skall inte ha generösare regler än alla andra, och totalt strunta i att ens följa de få regler som trots allt finns.” Instämmer till fullo.

Cougar, visst fanns det motsättningar i landet även innan den stora invandringen ägde rum, men de är ju på intet vis i paritet med det som landet och dess befolkning utsätts för nu. Att inte inse detta är att förneka verkligheten och blunda för sanningen. Cougar menar att vi inte ska peka ut den grupp som står för merparten av våldsbrott, kriminalitet, rån, gruppvåldtäkter, stenkastning, bilbränning etc. Om man inte vill inse var problematikens kärna befinner sig, hur ska man då komma till rätta med problematiken och hur ska man då veta var man ska sätta in rätt åtgärder? Det är ju precis därför som våldsproblematiken i landet ständigt eskalerar. Ingen vill prata om eller ser ”elefanten” i rummet, i varje fall inte offentligt.

Vidare så tycks Cougar föredra att politiker har ett välsmort munläder i stället för att visa handlingskraft. Därmed torde Cougar vara synnerligen tillfreds med de politiker som vi begåvats med eftersom det är mycket prat och väldigt lite verkstad.

Sedan blir jag förundrad när Cougar raljerar om att jag skulle försvara, som Cougar skriver ”en snubbe som springer omkring på stan och delar ut örfilar....”

Återigen, om sanningen ska fram så var det faktiskt inte så att personen i fråga sprang runt på stan och örfilade kreti och pleti. Sedan har väl även politiker rätt att försvara sig inom givna gränser om de blir påhoppade? Med detta sagt så anser jag inte att det är särskilt klokt att gå till våldsamheter om detta kan undvikas, vilket det kan i de flesta fall. Lite provokationer får nog trots allt våra politiker stå ut med utan att för den skull överreagera. Men där alkoholen går in går vettet ut…

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #42 skrivet: juni 21, 2017, 14:51 »

Vidare så tycks Cougar föredra att politiker har ett välsmort munläder i stället för att visa handlingskraft. Därmed torde Cougar vara synnerligen tillfreds med de politiker som vi begåvats med eftersom det är mycket prat och väldigt lite verkstad.

Sedan blir jag förundrad när Cougar raljerar om att jag skulle försvara, som Cougar skriver ”en snubbe som springer omkring på stan och delar ut örfilar....”

Återigen, om sanningen ska fram så var det faktiskt inte så att personen i fråga sprang runt på stan och örfilade kreti och pleti. Sedan har väl även politiker rätt att försvara sig inom givna gränser om de blir påhoppade? Med detta sagt så anser jag inte att det är särskilt klokt att gå till våldsamheter om detta kan undvikas, vilket det kan i de flesta fall. Lite provokationer får nog trots allt våra politiker stå ut med utan att för den skull överreagera. Men där alkoholen går in går vettet ut…

Vi pratade om politiker som sprang omkring på stan och svingar ALUMINIUMRÖR, varav en av dom nu står inför rätta för att ha örfilat upp en person i en krogkö vid en senare incident.
det var DET vi pratade om, det var DET du kallade "handlingskraft" och det var DET du försvarade med ditt inlägg...

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #43 skrivet: juni 21, 2017, 16:08 »
Jag skulle kunna räkna upp mängder av politiker från de övriga partierna som begått liknande eller värre brott. Detta är dock inget försvar utan det visar bara att politiker från samtliga partier är möjliga våldsverkare. Allt beror på den rådande situationen som personen befinner sig i. Detta gäller naturligtvis de flesta i samhället också. Därmed inte sagt att jag förespråkar våld för att lösa konflikter.

Cougar upprörs av att en full politiker gett en annan människa en örfil, som nu har gått så långt som till rättegång. Gott så. Jag vill påstå att det finns betydligt allvarligare händelser att bli upprörd över. Se dig om i Sverige, ja se dig om i Europa. Vi har personer som bedriver islamsk jihad mot Europas befolkning, ett agerande som urskillningslöst dödar och lemlästar alla som står i dess väg. Det borde göra dig upprörd. Det gör i varje fall mig upprörd. Det som gör mig lika upprörd är de politiker som drivit och driver en politik som låter detta ske.

Hans Li Engnell skriver på sin blogg i ett svar följande: ”Separatism och/eller gated communities är det jag ser som enda vägen för alla som vill arbeta, sköta sig och leva i fred framgent. Kort sagt att bosätta sig i rätt område, sätta barnen i rätt skolor, skydda sig på alla sätt man kan. Jag har personligen nyss flyttat till en grannkommun till Stockholm och medvetet valt ett område som är barnvänligt och, ska medges, svenskdominerat.”

http://www.fristad.eu/2017/06/utom-kontroll/

Det är antagligen den vägen som Sverige kommer att gå – separatism.

Johan Westerholm skriver på sin blogg: ”Medborgare som inte känner sig lyssnade på eller sedda. Medborgare som upplever sig bortträngda och så fort de andas sin oro blir kallade rasister.”

”Men det kommer inte hjälpa att skrika ”rasist” och isolera eller stigmatisera de som visar och känner en oro en gång till. Att pröva detta en gång till och förvänta sig ett annat resultat än tidigare är att hoppas på för mycket.”

https://ledarsidorna.se/2017/06/det-kommer-inte-hjalpa-att-skrika-rasist-en-gang-till/

Så sant.

Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #44 skrivet: juni 21, 2017, 16:29 »
Det finns som sagt värre saker än en örfil efter att ha blivit provocerad.
Några exempel är väl t.ex. könsstympning, hedersmord och barnagifte, nåt som pågår för fullt i vissa kretsar i Sverige, även om det görs i smyg.
Sånt är värre än att en politker gör sig till åtlöje på fyllan.
De kriminella som polisen jagar mest är fotbollshuliganer och fortkörare, resten av alla brott i Sverige avskrivs helst samma dag anmälan kommer in, om det inte är en politiker som filmats när de varit fulla och dumma - då kan vi dra igång en process som troligen kostar miljoner och i bästa fall slutar med några dagsböter.

Diskussionsforum

SV: Donald Trump
« Svar #44 skrivet: juni 21, 2017, 16:29 »

 
Sitemap 1 2 3