HAr sett hela inslaget ett antal gånger, och jag klassar alla inblandande parter som fulla, typiskt fyllesnack som slutar i att någon av utländska härkomst kommer efter dem med en träpåk.
I det skedet tar de upp var sitt järnrör för att kunna försvara sig, OM det skulle komma en eller flera efter dem.
Det skulle nog jag också gjort om jag varit i deras kläder.
Att jag inte skulle ha hållt på att tjafsa som de gjorde innan är en annan sak.
Fyllesnacket är klassiskt, händer varje dag i många av Sveriges städer.
Att det är någon som hotar med träpåk är mindre vanligt.
Om någon hotar med träpåk så anser jag det vara helt OK att den som hotas försöker försvara sig.
Klart är också, i anslaget att killen som polisen tog var full, och var dömd för grovt narkotikabrott, om han själv inte ljög.
Den där typen av filmer kan alldeles säkert tolkas på många olika sätt, men som jag ser det så var ju det enda "allvarliga" som ekeroth och grabbarna gjorde att hålla på och kolla folk för blattar och svenskfientliga (fyllesnacket).
Det borde de kunna dömas för, eventuellt.
Nu vet jag itne om det blev några domar av det där, eller om det bara blev en medial nidbild av Ekeroth och hans kumpaner.
Jag är ganska säker på att andra politiker varit i liknande situationer många gånger utan att det uppmärksammats av media på samma sätt.
Inte ens när toppolitiker i olika partier åkt fast för fyllekörning eller varit onyktra "på jobbet" så har det skrivit om det...
Och som du säkert förstår att det svårt att leda i bevis för mig OM Beatrice Ask varit i liknande situationer, för det har inte rapporterats om det.
Men om jag får spekulera så har de flesta politiker av rang råkat ut för liknande situationer, och då helt oprovocerat, alltså att personer eller grupper av personer hotar dem p.g.a. deras politiska ståndpunkter, och det är därför så många av våra politiker har livvaktsskydd.
Det som hände i Piteå var inget annat än en allvarlig mobbing av en person som redan tidigare varit så mobbad av andra politiker att han tagit time-out för att orka med.
Detta faktum gör tilltaget än mer allvarligt, och jag tror att personen som gav honom boken var fullt medveten om detta.
Att mer eller mindre alla i kommunfullmäktige skrattade och applåderade var kronan på verket som visar på att det är nåt allvarligt sjukt med politikerna i de etablerade partierna.
Högern, om man nu skall kalla SD för ett högerparti, det gör inte jag, har all rätt att peka finger på både vänsterpartiet och sossarna som gjort mycket mer för att rasbestämma folk, sterilisera bögar, flator, mentalt efterblivna o.s.v. - så långt fram som till 70-talet.
Kommunister runt om i världen tar än idag livet av folk på löpande band.
Tills vidare får man sätta tilltro till Morgan Johansson och Anders Ygeman, de verkar i alla fall ta samhällsproblemen som den för stora invandringen orsakar.
Det ger i alla fall lite hopp inför framtiden, att de visar att de har lite stake i sig.
Jag tror det är väldigt få som vill rösta på SD, men många gör det för att få deras "egentliga parti" att ta till sig av kritiken som rör ett antal problemområden:
Vi har i princip inget tak för hur många som vi släpper in i landet.
Vi har i princip ingen gränskontroll, inte ens när vi hade gränskontroller var det svårt att ta sig in i Sverige om man ville det.
Vi har ingen koll på vad de som utvisas gör eller tar vägen.
Vi har ingen nämnvärd plan för hur vi skall få ut de som visats illegalt i landet.
Vi ger bidrag till personer som lever illegalt i Sverige (Senast igår intervjuade de en Afghan som fick 1700 kr/månad av Malmö Kommun trots att de visste att han vistades illegalt i Sverige???
Varför ringer dom inte polisen istället?
Det finns oerhört mycket man kan göra för att stilla folks befogade oro inför både dagens situation, och vad som kan hända i framtiden, UTAN att man behöver vara rasist eller främlingsfientlig - men det krävs politiska beslut, och då helst av de etablerade partierna.