Swden Politik

Författare Ämne: går det att prata om SDs partiprogram?  (läst 92075 gånger)

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #90 skrivet: januari 22, 2016, 17:40 »
Nej, det är inte alla muslimer som har samma åsikt som personen i tidningsartikeln. Det finns alldeles säkert en handfull som har en annan åsikt i frågan.

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #91 skrivet: januari 22, 2016, 18:00 »
Jag tycker tycker absolut inte kvinnor är mer värda än mig, och jag vill absolut inte importera några medeltidsvärderingar till sverige (det är ju lite av den anledningen som jag INTE skulle lägga min röst på SD) SDs plötsliga värn om kvinnor är ju lite skrattretande i skenet av den pågående rättegången mot en av SD partitoppar som försökte "belöna" en partikamrat (som sprungit runt på stan och kallat random tjejjer för "hora" och "babbelover") med Oskattade medel.
Hur är det med kvinnosysnen där?

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #92 skrivet: januari 22, 2016, 18:29 »
Cougar, du beskyller Oraklet för att dra alla muslimer över en kam.
Sedan beskyller du helt ogenerat hela SD-partiet för att ha samma kvinnosyn som en av partitopparna. Kasta sten i glashus...

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #93 skrivet: januari 22, 2016, 18:33 »
Precis min poäng att visa ironin i hela resonemanget.....
Kul att någon äntligen plockade upp det  :D

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #94 skrivet: januari 22, 2016, 18:50 »
....lite som ironin med att ständigt trasha "gammelmedia" och att dom "mörkar"  mm. Men det hindrar inte att det länkas till artiklar när det skrivs om saker som passar in i ens agenda så är dom världens mest pålitliga.

Mycket underhållande....

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #95 skrivet: januari 22, 2016, 22:05 »

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #96 skrivet: januari 22, 2016, 23:07 »
True that!
Källkritik i alla lägen...

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #97 skrivet: januari 23, 2016, 08:59 »
Nej, det är inte alla muslimer som har samma åsikt som personen i tidningsartikeln. Det finns alldeles säkert en handfull som har en annan åsikt i frågan.
Jag känner personligen en handfull människor som är muslimer och ingen av dom är för våldtäkter eller kvinnoförtryck. Märkligt att just jag skulle känna just den klicken människor...

Som sagt det finns ca 1,5 miljarder muslimer i världen och bara en bråkdel av dom tolkar Koranen som IS eller alshabab.

Precis på samma sätt som kkk inte tolkar bibeln på samma sätt som byprästen där jag bor.


Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #98 skrivet: januari 23, 2016, 10:57 »
En bråkdel skriver du, hm...

"...52 procent anser att det är viktigare att följa religiösa lagar än lagarna i Sverige."

Fundamentalism and out-group hostility
Muslim immigrants and Christian natives in Western Europe

https://www.wzb.eu/sites/default/files/u6/koopmans_englisch_ed.pdf

Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #99 skrivet: mars 07, 2016, 08:29 »
All religion borde förbjudas, men det går ju inte...
Tyvärr.
Däremot borde man kunna förbjuda alla statliga och kommunala bidrag till den typen av verksamheter.
Religion skall självklart inte heller få påverka lagstiftningen.

Dessutom borde Sveriges regering, och public service, i mycket större utsträckning klargöra att Sverige är sekulariserat, och varför det är ett sekulariserat land.
De politiska "kristna" grupperingarna borde avvecklas helt, t.ex. Socialdemokratiska broderskapsrörelsen som på senare tid bytt namn till "Socialdemokrater för tro och solidaritet" i ett försök att attrahera religiösa från olika trosriktningar.
Det hade varit bättre om de lagt ned hela påhittet.

Utloggad jernet

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #100 skrivet: augusti 02, 2016, 21:46 »
Nej, det är inte alla muslimer som har samma åsikt som personen i tidningsartikeln. Det finns alldeles säkert en handfull som har en annan åsikt i frågan.
Jag känner personligen en handfull människor som är muslimer och ingen av dom är för våldtäkter eller kvinnoförtryck. Märkligt att just jag skulle känna just den klicken människor...

Som sagt det finns ca 1,5 miljarder muslimer i världen och bara en bråkdel av dom tolkar Koranen som IS eller alshabab.

Precis på samma sätt som kkk inte tolkar bibeln på samma sätt som byprästen där jag bor.

Jag har bott och arbetat i Israel i 3 år. Jag VET vad muslimer går för. Skratta gott framför dig med sitt bredaste leende för att senare sätta kniven i din rygg. Alla jävla muslimer drar jag över en kam. PUNKT! Vad tror du skulle hända om IS fick makt över Sverige ( inte otänkbart ) Jo alla muslimer kommer hålla med, och då få du se hur dom tolkar koranen.....

Utloggad Mada

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #101 skrivet: oktober 22, 2016, 13:33 »
Jag saknar det gamla S och M. Idag är dom rasister... Bara SD som pratar öppet om olika problem. Ett tag tyckte jag om BF (Borgerlig Framtid). Där bråkar de internt. Kd har varit favorit med.

Nu är det bara att avvakta till 2018.

Byter de AKB mot någon annan som väljer att prata med SD, kommer jag rösta M. Inte annars.

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #102 skrivet: oktober 31, 2016, 07:00 »

Jag har bott och arbetat i Israel i 3 år. Jag VET vad muslimer går för. Skratta gott framför dig med sitt bredaste leende för att senare sätta kniven i din rygg. Alla jävla muslimer drar jag över en kam. PUNKT! Vad tror du skulle hända om IS fick makt över Sverige ( inte otänkbart ) Jo alla muslimer kommer hålla med, och då få du se hur dom tolkar koranen.....

Jag har också arbetat i Israel och jag är medveten om strömningarna och propagandan mot muslimer där, det är lätt att dras med..
jag har även jobbat på andra sidan gränsen där Israeliskt stridsflyg "tränar" på nätterna och bryter ljudgränsen över byar och på så sätt skrämmer ihjäl alla djur, eller "råkar" tappa missiler över byns enda brunn mm.mm.
Med din logik så skulle alla judar vara svin...
eftersom jag är en normalt tänkande människa så inser jag att det inte går att göra sådana generaliseringar.

Sedan att göra kopplingar mellan alla muslimer och IS är ju inte särskilt rättvist, de allra flesta muslimer är mer rädda för IS än vad vi är, därmed inte sagt att den ökande radikaliseringen i världen inte är ett problem.

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #103 skrivet: oktober 31, 2016, 07:10 »
Jag saknar det gamla S och M. Idag är dom rasister... Bara SD som pratar öppet om olika problem. Ett tag tyckte jag om BF (Borgerlig Framtid). Där bråkar de internt. Kd har varit favorit med.

Nu är det bara att avvakta till 2018.

Byter de AKB mot någon annan som väljer att prata med SD, kommer jag rösta M. Inte annars.
Jag håller med om att det var lättare förr när det fanns tydliga skillnader mellan blocken.
Att det bara är SD som pratar öppet om problemen håller jag däremot inte med om, de flesta som säger så hänger inte själva med i debatten.
skillnaden är att med SD vet man inte riktigt vart dom står (förutom i invandringsfrågan) dom säger det ena en dag för att helt byta åsikt nästa, de byter helt ogenerat åsikt vartefter opinionsvindarna blåser.

Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #104 skrivet: oktober 31, 2016, 13:18 »
Det man säkert kan säga är väl trots allt att det skulle finnas XX antal miljarder mer till skattesänkningar eller välfärd om man minskade ned ordentligt på invandringen.
Det går liksom inte trolla bort de kostnader som detta innebär, både kortsiktigt och långsiktigt.
Vår historiska invandring har ju främst rört sig om arbetskraftsinvandring, och den har ju fungerat bra, men som det varit de senaste åren - så kan vi ju inte ha det långsiktigt.
Inte om vi tänker oss ett sekulariserat Sverige även på sikt.

Som jag ser det är det religionen och den totalt annorlunda kvinnosynen som är de två största problemen.
Sånt tar det generationer att nöta bort, om det alls går.
Risken finns att det blir vi som får ändra oss, eller flytta, om man skulle bedriva en politik som t.ex Vänstern och Centern förespråkar, med fri invandring.

Det här med invandring skulle vara en ickefråga om man beslutade sig för att ha kvar de nuvarande reglerna med gränskontroller, provisoriska uppehållstillstånd, och stopp på anhöriginvandring.
Anhöriginvandring skulle kunna vara OK, men bara om man kan försörja de som kommer.
« Senast ändrad: oktober 31, 2016, 13:20 av Rickard »

Diskussionsforum

SV: går det att prata om SDs partiprogram?
« Svar #104 skrivet: oktober 31, 2016, 13:18 »

 
Sitemap 1 2 3