Swden Politik

Författare Ämne: Hur mycket ska vi tåla  (läst 28764 gånger)

Utloggad jernet

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Hur mycket ska vi tåla
« skrivet: november 01, 2014, 00:12 »
ja hur mycket ska vi tåla av det den nya regeringen?
Lövet dabbar sig ju gång efter gång.
Enl min mening är han inte värd att nu sitta där han sitter. Han får Sverige att framstå som ett jävla idiotland.
Jag vet att jag inte kommer få svar i detta döda forumet, men det känns gott bara att få skriva av sig.
Nyval på G? ( han kan ju inte få hålla på så här, det är orimligt ) Palestinaälskaren!!!!!

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Hur mycket ska vi tåla
« Svar #1 skrivet: november 03, 2014, 10:48 »
Klart att du får svar. :)
Ja frågan är hur länge de orkar/tillåts vara kvar vid taburetterna. Åsa R vill visst satsa 4 miljarder i utvecklingsländerna för att minska utsläppen av CO2. Sedan att befolkningen där har brist på el, vatten och mat samt saknar riktiga bostäder är inget som hon bryr sig om. Nä, enligt Åsa så går klimatet, som vi inte kan påverka, i första hand. Hur länge ska den kvinnan och Fridolin med deras samhällsfrånvända parti få sitta kvar..?

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Hur mycket ska vi tåla
« Svar #2 skrivet: december 04, 2014, 14:38 »
Ja du jernet nu blir det extraval i mars 2015 och då gäller det att rösta rätt!

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Hur mycket ska vi tåla
« Svar #3 skrivet: december 27, 2014, 12:35 »
Nähä det bidde inget extraval/nyval - "statsministern" har svängt igen och troligen är det inte den sista gången vi får uppleva detta. Vilket håll blåser det ifrån idag, funderar Löfven och håller upp ett finger i luften...

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Hur mycket ska vi tåla
« Svar #4 skrivet: januari 20, 2015, 07:36 »
Jag tycker det blev en bra överenskommelse, ett nyval hade inte löst någonting utan vi hade stått med samma parlamentariska dödläge och ÄNDÅ fått göra en överenskommelse liknande den som gjordes nu.
Enda skillnaden hade varit att den hade kallats Mars-uppgörelsen och vi hade pissat bort 250miljoner kr i ett onödigt extraval.
Det farliga med ett parti som SD i riksdagen är att de är som helst kan lägga om rodret och rösta helt mot sitt eget partiprogram bara för att sänka budgeten.
Om någon av de andra partierna gjort något liknande skulle de genast ha förbrukat allt sitt förtroende och rasat i nästa val, men SD' väljare verkar bli mer entusiastiska ju mer skit de ställer till.
 Att två riksdagspolitiker springer omkring fulla och vevar med järnrör på stan skulle ja sänkt vilket annat parti som helst, en SD's siffror går upp..

Ja, ja vi får se var det slutar, det kommer att bli tufft att regera på en så ranglig grund.
Jag har ingen vidare förtroende för någon politiker men
Jag ser ju hellre Löfven som stadsminister än någon av de andra nuvarande partiledarna. (med parollen "minst dålig")

Utloggad jernet

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
SV: Hur mycket ska vi tåla
« Svar #5 skrivet: mars 12, 2015, 07:26 »
Löfven & co fortsätter i sann sosseanda att dra fram som ett lokomotiv i världen, i vanföreställningen att Sverige skulle vara en stormakt.
Hur länge dröjer det innan han drar in Sverige i en kris (krig?) månne? Eller är vi redan i början av en redan nu kanske?
Jag kan ärligt säja att jag faktiskt börjar på att bli lite rädd när Löfven nu leker stormaktspamp. Han verkar inte ha den minsta insikt i vad han egentligen håller på med.
Hur som helst så funkar det inte att sätta en gammal fackpamp som statsminister. Det borde väl dom flesta inse nu, eller?






Utloggad jernet

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
SV: Hur mycket ska vi tåla
« Svar #6 skrivet: mars 14, 2015, 09:42 »
Här var det inte mycket rörelse  :P

Diskussionsforum

SV: Hur mycket ska vi tåla
« Svar #6 skrivet: mars 14, 2015, 09:42 »

 
Sitemap 1 2 3