Swden Politik

Författare Ämne: Sweden: the new Donald Duck government  (läst 54437 gånger)

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #15 skrivet: januari 09, 2016, 11:02 »
Undrar varför Cougar gillar den ?
Cougar är kanske muslim..? :o

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #16 skrivet: januari 09, 2016, 11:17 »
Så kan det ju vara :)   men det tror jag inte.   På något sätt har politiskt korrektheten gjort att folk hellre går under själva än att inte vara PK  :o

Jag tycker ju såklart att det vore jättebra om alla kunde hålla sams och vi alla var ett enda folkslag (människor) som strävade framåt tillsammans.

Så fungerar det inte tyvärr. Bråk har och kommer alltid att finnas. Ju fler människor ju mer bråk och krig.  Att ta in mer än man klarar att försörja och att dessutom ändra sig efter de nya.  Helt fel i mina ögon iallafall.  Om jag flyttade in i Casa Boek. Då skulle jag anpassa mig till deras vanor och inte ställa till problem.

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #17 skrivet: januari 09, 2016, 11:28 »
Ja den svenska befolkningen lär väl hamna i samma läge som de du räknar upp.
Och detta sker av egen fri vilja enligt röstresultatet! :o
Fullständigt befängt och fullständigt vidrigt.
Sverige kommer att, om inget förändras, att bli det första västeuropeiska landet som inför sharialagar...
Vi är ju redan på god väg med separata bubbelpooler för män respektive kvinnor i Stockholm på Eriksdalsbadet. Separata badtider för kvinnor och män på flera badhus etc. Kvinnor uppmanas att inte klä sig så att hud visas och att inte vistas utomhus utan manligt sällskap etc. Sverige anpassar sig till den invandrande kulturen...

Ok? inte ens de flesta muslimska länderna har sharialagar, varför skulle det införas i Sverige??...

Uppmanas kvinnor att inte visa hud utomhus??? var?? i vilket sammanhang?.... skitsnack skulle jag vilja säga.

Men jag ger dig att viljan att anpassa sig ibland går över styr när vissa överambitiösa politiker viker sig i åttor för att alienera sig från SD..

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #18 skrivet: januari 09, 2016, 11:44 »
I Köln uppmanas ju kvinnor till det efter sexmobben.  Iofs inte i Sverige men våra ledare vill ju sååå gärna vara som Merkel så det gäller väl här också.
Ironin är att kvinnor är mer vänligt inställda än män överlag.
Har kvinnor rösträtt i arabländer ?   Och ändå vill kvinnor ha hit fler o fler   :o  om jag vore kvinna skulle jag se det som en skymf mot mig att landet vill inskränka mina rättigheter samt öka våldet mot mig.  För kom igen, det räknar vem som helst ut att om vi blir minoritet ( som vi blir om 10-15 år enligt forskare) så kommer det ju inte bli bättre för kvinnorna direkt.
Hur ser det ut för kvinnor i Afghanistan,Somalia,Eritrea,Irak,Iran,Syrien som är de ställen vi importerar mest från ?
Eller i andra delar av världen, Indien,Kina,Thailand ?  Inget vidare eller hur. Men i Norden har dem det bättre och ändå så vill dem göra så att e kommer få det som sina förtryckta medsystrar  :o


Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #19 skrivet: januari 09, 2016, 12:01 »

Cougar är kanske muslim..? :o

Muslim, nä, och inte kristen heller.
 faktum är att jag hatar i stort sett alla religioner men jag skulle för den sakens skull inte förvägra någon att utöva sin egen religion.
på samma sätt som jag som jag inte förvägrar någon sina politiska åsikter men betyder inte att låter någon sprida propaganda oemotsagd om jag inte håller med.

Själv är jag ganska politiskt obunden, varken höger eller vänster, jag har röstat på båda blocken i olika lägen.

Jag hatar extremism både från vänster, höger och religiös.

Fick ett livsomvändande uppvaknande när jag jobbade i Bosnien och Serbien under sammanlagt ett år i under slutskedet i kriget och bräcklig vapenvila.
Jag SPYR därefter på alla idioter som säger att de som flyr ifrån krig är "lyxflyktingar" jag skulle vilja rycka upp dem från sin bortskämda jävla livsstil och ta dom med tillbaka i tiden, till ett samhälle i RIKTIG kris.

DÄR har ni mig och var jag kommer ifrån


Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #20 skrivet: januari 09, 2016, 12:06 »
I Köln uppmanas ju kvinnor till det efter sexmobben.  Iofs inte i Sverige men våra ledare vill ju sååå gärna vara som Merkel så det gäller väl här också.
Ironin är att kvinnor är mer vänligt inställda än män överlag.
Har kvinnor rösträtt i arabländer ?   Och ändå vill kvinnor ha hit fler o fler   :o  om jag vore kvinna skulle jag se det som en skymf mot mig att landet vill inskränka mina rättigheter samt öka våldet mot mig.  För kom igen, det räknar vem som helst ut att om vi blir minoritet ( som vi blir om 10-15 år enligt forskare) så kommer det ju inte bli bättre för kvinnorna direkt.
Hur ser det ut för kvinnor i Afghanistan,Somalia,Eritrea,Irak,Iran,Syrien som är de ställen vi importerar mest från ?
Eller i andra delar av världen, Indien,Kina,Thailand ?  Inget vidare eller hur. Men i Norden har dem det bättre och ändå så vill dem göra så att e kommer få det som sina förtryckta medsystrar  :o

Jo fast inskränkning av kvinnors rättigheter blir det ju om SD kommer till makten också, försämring av aborträtten, svårare att adoptera, samt att SD gärna vill tillbaka till en samhällsform som rådde på 50-talet,  alltså vill SD närma sig den kvinnosyn som råder i de länder du nämnde... Kanske kvinnor över lag är smartare än män  ;D

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #21 skrivet: januari 09, 2016, 12:15 »
Jajamän  SD är exakt lika kvinnofientliga som Irak o Afghanistan, det har du rätt i  ::) :o

Du vill rycka upp oss från vår bortskämda livsstil.  Ok det är upp till dig att tycka.

Förklara nu, hur är det mitt ansvar att ta hand om andra ?  Jag tycker synd om dem precis som du.  HUR är det mitt ansvar ? 

Cougar, ser du ngt fel i att TV4 sparkade den värmländska tjejen Louise för att hon sa att   -negrer är ett fint folkslag. Och fick livet förstört, förmodligen blir hon uteliggare för ingen vågar väl anställa henne , varför ta risken att få hela PK media efter sig ? 
 
Men Gina Darawi som också jobbar på tv säger på sin blogg att ”Israel tar efter Hitler”. Hon fortsatte: ”Den israeliska regeringen gör samma sak som Hitler gjorde mot deras folk fast med andra medel.  Samt så tar hon tydligt ställning för Palestina ( förståeligt då hon är Palestinier ) .
Gina får inte sparken utan blir hyllad muslimsk Julvärd i kristet land.

Om man inte ser skenheligheten i detta då vete fan alltså. 

Det borde vara beviset för att regeringen vill att vi skall bli ett muslimskt land när vi erkänner Palestina, hyllar Gina och fördömmer allt som på något sätt säger det minsta lilla elaka om Islam.
Jag bryr mig inte om religionen alls, det är sagor för mig alltihop. Jag tror mer på Harry Potter än religion av något slag. Men jag kan inte för mitt liv se att det gynnar mig att arbeta och betala skatt för att vi skall bli ett muslimskt land. 

Sverige har stulit mina pengar iom att utlänningar får exakt samma rättigheter och pensioner som mig utan att ha bidragit med en enda krona. Borde det inte vara på det sättet att tex du som vill ha in fler får välja att betala in mer skatt för att finansiera det ?  Vad ger dig rätten att tvinga mig att betala ?   Dra inte in andra grejer nu som barnbidrag osv   det är INTE samma sak att betala för sitt eget folk som att tvingas försörja andra. Och nej helst vill jag inte ha några bidrag alls då det systemet inte fungerar men det är en annan fråga. 

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #22 skrivet: januari 09, 2016, 12:33 »
Jajamän  SD är exakt lika kvinnofientliga som Irak o Afghanistan, det har du rätt i  ::) :o
 
Jag skrev att de NÄRMADE sig de idealen, inte exakt lika, stor skillnad...

Det är självklart att det är fördjävligt när människor blir uthängda för sina åsikter, men det är ju knappast något som bara händer SD anhängare.
Malena får dödshot dagligen och hot om våldtäkt, Gina får en uppsjö med dödshot, jag har själv fått en hög med dödshot när jag varit ute på andra sajter och jag kan ju säga med bestämdhet att dom inte kommer från vänster....

jag anser att vi i västvärlden har ett ansvar, moraliskt och etiskt att ta hand om de som är sämre skaffade, vare sig de är etniska Svenskar som lider av ett handikapp eller om de de är utlandsfödda som är utsatta för ett krig.

jag är den första att skriva under på att det finns ett problem med kvinnosynen i de flesta länder, Sverige medräknat, men vi ligger långt före många andra.
Det är ju något vi ska vara stolta över och fortsätta att utbilda människor som kommer hit i jämställdhet.

Har Sverige stulit dina pengar? jo, men dom som kommer hit nu kommer ju vara med att betala din pension när du kommer så långt

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #23 skrivet: januari 09, 2016, 12:42 »
Vi i Sverige har inte fått det som vi har det bara sådär.  Vi har byggt upp det genom blod svett o tårar.  Nu vill S ge bort det till andra och det är för mig en gåta. Folk säger - bara för att vi har haft tur att födas i Sverige .   Det var inte tur.  Våra farföräldrar kämpade o slet och krigade inte och byggde upp landet.  Nu skall vi ge till andra för att alla människor har samma rättigheter.  Nja  så ser jag det inte alls.

Cougar   du kan väl Swisha över hälften av din deg då mitt konto är slut och jag har väl rätt till ditt ?   Inte mitt fel att jag föddes fattig  :-\

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #24 skrivet: januari 09, 2016, 13:21 »
Vi i Sverige har inte fått det som vi har det bara sådär.  Vi har byggt upp det genom blod svett o tårar.  Nu vill S ge bort det till andra och det är för mig en gåta. Folk säger - bara för att vi har haft tur att födas i Sverige .   Det var inte tur.  Våra farföräldrar kämpade o slet och krigade inte och byggde upp landet.  Nu skall vi ge till andra för att alla människor har samma rättigheter.  Nja  så ser jag det inte alls.

Vi har fått det som vi har det mycket pga av att vi importerade arbetskraft från andra länder när vi inte hade tillräckligt, det går åt mycket folk att bygga ett industriland...vi har tagit emot hjälp utifrån förr - nu är det dags att betala tillbaka.

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #25 skrivet: januari 09, 2016, 13:23 »
Du kan ju inte jämför finsk arbetskraft med detta. 

Du svarar inte på mina frågor, du undviker som en politiker  ;)

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #26 skrivet: januari 09, 2016, 14:04 »
Mona Sahlin sa 2001 att svenskarna måste integreras i det nya Sverige. Det gamla Sverige kommer inte tillbaka. SSU i Kalmar har bytt namn till SSU Kurdistan…

Varför har våldet, kriminaliteten och gängvåldtäkterna eskalerat i och med att alltfler människor kommit in i landet från Mellanöstern? Kan det möjligtvis finnas ett samband? Varför påminner Malmö allt starkare om situationen i Mellanöstern? Kan det möjligtvis finnas ett samband? Varför vill vissa människor inte se verkligheten som den är? Varför vill vissa människor vända bort blicken och blunda inför verkligheten? Är sanningen för jobbig att ta in eller vad är felet?

Jag har fått frågan - Kan du berätta hur ofta i din vardag som du har problem med muslimer?
Ställ inte frågan till mig.
Ställ frågan till de som bor i Malmö och till judarna i Malmö. Ställ frågan till kvinnorna i utanförskapsområdena som utsätts för s.k. hedersrelaterat våd. Ställ frågan till polisen, till ambulanspersonalen, till brandmännen som ideligen utsätts för stenkastning och verbala hot. Ställ frågan till de kristna som tvingas fly från muslimska fundamentalister. Ställ frågan till de unga muslimska flickorna som tvingas gifta sig med betydligt äldre kusiner. Ställ frågan till de homosexuella.

Det som slår mig är folks oro, maktlöshet, känslan av otrygghet och frustration över hur landet utvecklas i en alltmer negativ spiral. Folk och människor i allmänhet börjar så smått ta lagen i egna händer eftersom de som har makten (regeringen, den s.k. oppositionen, polisen) inte gör sitt jobb.

Detta kan leda till kravaller och i förlängningen inbördeskrig. Jag får väldigt dåliga vibbar av utvecklingen i landet. Våldet och hatet i samhället eskalerar. Även utländsk media ser med förvåning och oro på utvecklingen i Sverige. Fler och fler kritiska röster tystnar på grund av att de utsätts för påtryckningar och hot. Tyvärr så tror jag att hela samhället är på god väg till en kolossal kollaps och jag törs knappt tänka på vad som händer då.

2012 besökte dåvarande statsminister Fredrik Reinfeldt Malmö.
Malmös rykte som en gangsterstad tycker Reinfeldt är överdrivet.
"- Jag tror att folk som bor här inte känner igen sig i det, utan upplever att Malmö är bra. Man ska vara försiktig med att sätta etiketter på en stad. Det har varit uppmärksammad brottslighet och nu görs insatser för att komma åt det, säger han."
http://www.expressen.se/kvp/har-ar-rein ... k-i-malmo/

1 maj 2013 höll nuvarande statsminister Stefan Löfven tal i Malmö.
"- På bara några år har ni i Malmö klivit fram och visat att det här är en stad i kulturens och utvecklingens framkant. Och jag tror att det är känslan av framtidstro som gör att staden växer."
"Det är vi som avgör vår framtid, och därför samlar vi nu Sverige för att skapa möjligheter för den generation som ska ta vid.
Och precis som Malmö är denna generation ung, den är global, och den är redo att slå oss med häpnad!"
http://www.socialdemokraterna.se/Stefan ... jtal-2013/

Hur långt från verkligheten befinner sig våra politiker?
Ska vi inte oroa oss? Har våra folkvalda full koll på läget?

Paulina Neuding:
"Våld ett allt större problem"
"Vad är det som händer dagligen?
– Att någon kollega blir hotad eller hamnar i en våldsam situation. Dessutom påverkas vi av att våldet i samhället har blivit så mycket grövre. För tjugo år sedan var en skottskada något unikt. Nu åker vi på skottskador så gott som dagligen.
Det ifrågasätts ibland i debatten att våldet ökar.
– I så fall måste det ha minskat radikalt i något annat avseende. Vi ser en påtaglig ökning av grovt våld, framför allt skjutningar och andra former av grov misshandel.
Han beskriver en händelse i en annan Stockholmsförort i våras: En sjukvårdare tar hand om en patient i en ambulans som plötsligt prejas av vägen av en annan bil. Under mordhot tvingas sjukvårdaren in i den andra bilen för att vårda en person under färden.
– Sådana händelser sätter spår och riskerar att traumatisera ambulanspersonalen. De körde i vansinnesfart, kollegan satt där och bad till Gud  att få komma hem till sin familj."
http://www.svd.se/vald-ett-allt-storre- ... /om/ledare

Är läget så här illa i landet eller är det överdrifter? Varför växer SD i snart sagt varje opinionsundersökning? Varför verkar de andra politiska partierna ha drabbats av handlingsförlamning eller är detta en medveten strategi?




Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #27 skrivet: januari 09, 2016, 16:09 »
Du kan ju inte jämför finsk arbetskraft med detta. 

Du svarar inte på mina frågor, du undviker som en politiker  ;)
Förlåt fanns det en fråga där?
Aha. Nej jag har ingen lust att swisha över mina surt förvärvade.....


Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #28 skrivet: januari 09, 2016, 16:37 »
Förklara nu, hur är det mitt ansvar att ta hand om andra ?  Jag tycker synd om dem precis som du.  HUR är det mitt ansvar ? 

Du svarar inte på det,, du svarar inte på om det är OK att media sågar en del o främjar andra. Som tex din idol Malena som belönas med ring klocka ring för att hon är PK ledsjtärnan nr1 . 

Birro fick sparken, Tino attackerar dem stup i kvarten   :o

Utloggad Oraklet

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #29 skrivet: januari 09, 2016, 16:47 »
Intressant att när pegida demonstrerar mot sexmobben i Köln, då är polisen där med vattenkanoner o bombar på dem.  Vart fan var dem när kvinnorna attackerades ????


Diskussionsforum

SV: Sweden: the new Donald Duck government
« Svar #29 skrivet: januari 09, 2016, 16:47 »

 
Sitemap 1 2 3