Swden Politik

Författare Ämne: Donald Trump  (läst 48133 gånger)

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #15 skrivet: mars 05, 2017, 12:00 »
"De muslimer jag känner HATAR ISIS passionerat."
Är du själv muslim?
Om inte så ska du veta att det är helt ok enligt Koranen att ljuga för kuffar.

"Jag säger bara Bosnien kriget...
Har de domedagsprofetior om vad som skulle hända med Sverige när vi tog in en stor mängd flyktingar under en djup lågkonjunktur infriats?"

Ja i så måtto att jugoslavisk maffia är helt etablerad i Sverige med allt vad det innebär.
80% av de terrorattacker som ISIS utför har andra muslimer som offer, runt en miljon muslimer beräknas hittills ha blivit dödade under sådana jihadist attacker.
jag har lite svårt att tro att deras efterlevande i hemlighet gillar ISIS, eller vad tror du om du gör en rimlighetsbedömning?

Jugoslaviska maffian var redan etablerad här innan Bosnienkriget, dom kom iom den stora arbetskraftimporten under 60- talet.
Jag menar hur gick det med brottsstatistiken mellan 92-95?

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #16 skrivet: mars 05, 2017, 13:37 »
"De muslimer jag känner HATAR ISIS passionerat."
Är du själv muslim?
Om inte så ska du veta att det är helt ok enligt Koranen att ljuga för kuffar.

Jag är inte muslim, men jag är källkritisk.
Har du offrat några minuter att källkritiskt granska det påståendet?
Troligen inte, din källkritik verkar bara sträcka sig till gammelmedia, källor som tex. "petterssons blogg" går helt under radarn för din källkritik.

Vad jag hittade efter några minuters googlande:
på sidan www.Answering-Islam.org
Taqiyyah- Det är tillåtet att ljuga enligt Islam
Jag skriver bara slutledningen här du får läsa artikeln själv om du är intresserad:
"En Muslim får alltså verbalt ljuga och förneka sin tro i KRITISKA situationer, vilket med andra ord betyder att muslimen gör "taqiyyah"
Herren Jesus Kristus däremot förbjuder sina följare att förneka honom även om deras liv står på spel"

En muslim får alltså förneka sin tro om man är utsatt för livsfara, INTE godtyckligt ljuga för att skaffa sig fördelar.

Att rycka ur lösa meningar ur en skrift så omfattande som koranen eller bibeln som redan är så löst sammanfattad bevisar givetvis ingenting, och att använda dessa valda delar som politiska släggor blir ju ganska patetiskt.

För övrigt är detta inget nytt.
redan på 30-talet förkommer det Nazist-propaganda Att Judarna enligt Toran är berättigade att ljuga för ickejudar och att judar därför inte är trovärdiga, det är ju en väldigt användbar retorik att ogiltigförklara ett folks berättigande på detta sätt.

Man hade ju hoppas att folk nuförtiden inte köpte sånt här med hull och hår....



Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #17 skrivet: mars 05, 2017, 14:12 »
Mmm, ditt antal stämmer nog bättre än mitt, jag har hört siffran 40% nämnas i ett TV-program, men det var väl kanske vinklat av någon anledning.


precis, det kan ju vara bra att faktakolla sina procentsatser innan man delar dom.


Jag resonerar alltså utifrån fakta, vad vi vet händer som ett resultat av invandring:
Segregationen ökar.
Vi får fler och större utanförskapsområden.
Grov kriminalitet ökar.
Narkotikabrott ökar.
Våldtäkterna ökar.
Jämställdheten män/kvinnor inom många folkgrupper är under all kritik.

Detta vet vi efter många års forskning, och ovanstående resulterar i större belastning på skola, vård, omsorg, fängelser, polisen, mm, mm.

Att segregationen och utanförskapsområden ökar är ju ganska otvistigt, men de övriga punkterna är ganska omtvistade om det verkligen har med invandringen att göra, man kan ju jämföra med tex. Finland som har en väldigt blygsam invandring men som ändå ligger över oss i nästan all brottstatistik.

En av de fördelarna med att erbjuda en hjälpande hand till krigsdrabbade medmänniskor är att när deras land är redo att byggas upp igen så ligger vi väldigt bra till att vinna allehanda kontrakt för återuppbyggnad av infrastruktur mm.

Detta är ett faktum som sällan tas upp när sammanställningen av kostnader för flyktingmottagande redovisas, jag inser ju att värdet är extremt svårt att beräkna men det är inte kaffepengar vi pratar om.

Jag var själv nere i Bosnien och jobbade åt Ericsson efter kriget och det var rena Svenskbyn därnere, Skanska byggde broar, Volvo levererade lastbilar, Scania levererade bussar, ABB monterade generatorer etc. etc.

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #18 skrivet: mars 05, 2017, 19:56 »
Rickard skrev:
”Grov kriminalitet ökar.
Narkotikabrott ökar.
Våldtäkterna ökar.
Jämställdheten män/kvinnor inom många folkgrupper är under all kritik.”


Visst är det så. Kriminaliteten inom invandrargrupperna är osedvanligt hög och tenderar att öka. Men politikerna och MSM håller för både öron och ögon. Ser och hör man inget så finns det inget att se eller höra tycks de resonera. Och jämställdheten mellan kvinnor och män inom Islam letar jag förtvivlat efter.
Arma land!

Cougar skriver: ”En av de fördelarna med att erbjuda en hjälpande hand till krigsdrabbade medmänniskor är att när deras land är redo att byggas upp igen så ligger vi väldigt bra till att vinna allehanda kontrakt för återuppbyggnad av infrastruktur mm.”

Jaha det är därför som Sverige tagit emot så många. Det handlar alltså om pengar och inte om människor. Ser man på, där kom sanningen fram. Sen om människor i Sverige drabbas av allehanda brott, bilbränningar, stenkastning, otryggheten växer lavinartat, polisen går på knäna, akutintagen tvingas låsa dörrarna och anställa väktare och kvinnor/tjejer våldtas i parti och minut är väl priset vi får betala antar? Frågan blir då - är det verkligen värt det?

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #19 skrivet: mars 05, 2017, 20:37 »
Nu gör du dig bara löjlig, snacka om att greppa efter halmstrån....
Jag försöker vara en motvikt till alla surgubbar som bara ser kostnader och problem och aldrig  erkänner att det finns några som helst positiva aspekter med invandring.

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #20 skrivet: mars 06, 2017, 06:30 »
Rickard skrev:
”Grov kriminalitet ökar.
Narkotikabrott ökar.
Våldtäkterna ökar.
Jämställdheten män/kvinnor inom många folkgrupper är under all kritik.”


Visst är det så. Kriminaliteten inom invandrargrupperna är osedvanligt hög och tenderar att öka. Men politikerna och MSM håller för både öron och ögon. Ser och hör man inget så finns det inget att se eller höra tycks de resonera. Och jämställdheten mellan kvinnor och män inom Islam letar jag förtvivlat efter.
Arma land!


Men det är inte på långt när lika illa som i Sverigedemokraternas riksdagsgrupp där andelen dömda brottslingar ligger på 15%, det är ju mer än fyra gånger så mycket som invandrarna.
Vad kan det bero på?
Är det att många av dom kommer från skåne och att dom har en annan kulturell syn på det här med brott?
Och jämlikheten verkar det också vara lite si och så med eftersom andelen kvinnliga riksdagsledarmöter bara når upp till 22% vilket är lägst av alla partier.

Arma land!   

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #21 skrivet: mars 06, 2017, 10:12 »
Bottennapp! Att jämföra jämställdheten mellan könen med den jämställdhet som är obefintlig inom Islam med hur många kvinnliga riksdagsledamöter SD har är ett rejält bottennapp. Skäms!

Likaså att jämföra invandrares brottslighet med hur många inom SD:s riksdagsgrupp som dömts för brott. Läs vad bl.a. Peter Springare och andra inom polisväsendet har att säga om invandrares brottsbenägenhet. Men du väljer väl som vanligt att blunda för verkligheten kan man tänka. Frågan är hur länge de som blundar och far med osanning kan fortsätta med detta. Det blir emellertid allt fler som får upp ögonen och ser vad som händer i landet och det de ser är varken trevligt eller något gott. Ett land håller på att glida isär och välståndet och tryggheten håller på att slås i spillror. Framtiden ser oerhört dyster ut. Det min gode Cougar är den bistra bittra sanningen.

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #22 skrivet: mars 06, 2017, 10:36 »
Hittade detta som har anknytning till texten ovan.

”…etablissemanget har byggt en egen verklighet som inte överensstämmer med den som herr och fru Andersson i Staffanstorp lever i. Hur ska detta par resonera när det står vid valurnan?”

”…om en allt större del av befolkningen som tidigare röstat på de så kallade traditionella partierna ser att dessa partier nu sitter i famnen på varandra, tycker exakt samma sak och inte ser eller bryr sig om hur verkligheten ser ut för gemene man, vad ska folk göra? Det enda sättet att protestera på som hörs och syns är att lägga en proteströst vart fjärde år.”

”…vi fått en ny konflikt: elit mot folk.”

”Förmodligen är det så att kampen mellan eliten och folket bara har börjat.”

Så sant, så rätt.

Läs hela här:
http://iotakt.se/ett-forandrat-politiskt-landskap/



Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #23 skrivet: mars 06, 2017, 15:13 »
Skäms? nej jag skäms inte. Jag är i min fulla rätt att påpeka en orättvisa i vilken grupp jag vill utan att för den sakens skull förringa en orättvisa i en annan grupp.
ojämlikheten blir inte mindre av att en annan grupp är ÄNNU mer ojämlik.
Du tycks inte fatta att det finns lika många trosuppfattningar inom islam som det gör inom kristendomen och lika många olika grader av (dålig eller bättre) kvinnosyn.
Generellt sett så kan man säga att alla utövare av RELIGION har en rätt kass kvinnosyn, det hänger antagligen ihop med att regelboken för religionen skrevs för typ 1700 år sedan (bibeln) respektive 1400 år sedan (koranen)  .

Varför menar du att det är fel att jämföra brottsligheten inom SDs riksdagsgrupp med övrig brottslighet i samhället? statistik ljuger ju inte, det har du själv sagt.

Jag har hållit på att tjafsa med rasister och nazister sedan mitten av 80-talet och jag har hört samma visa sedan dess
-samhället är på väg  att slås i spillror.
-inom 10 år är vi så utblandade så alla kommer att ha neger/blatteblod i sig.
-sharialagar kommer att gälla över Svensk lag.
-brottsligheten kommer att skena.
osv osv, jag kan bara konstatera att 35 år senare så har inget av det infriats i särskilt stor utsträckning

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #24 skrivet: mars 06, 2017, 15:43 »
Vill betona att jag är väl medveten om de olika falanger som finns inom olika religioner. Skillnaden mellan Islam och Kristendomen är att den senare reformerats till skillnad mot den första.

-samhället är på väg  att slås i spillror. Check
-brottsligheten kommer att skena. Check

Att du inte ser vad som håller på att hända och vad som sker i samhället är kolossalt märkligt.  :o

Sedan är det väldigt tråkigt och extremt låg debatteknik att ständigt komma med påståenden som slutar på -ist. Tröttsamt.  :(

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #25 skrivet: mars 06, 2017, 17:56 »

Sedan är det väldigt tråkigt och extremt låg debatteknik att ständigt komma med påståenden som slutar på -ist. Tröttsamt.  :(

Visst är det tråkigt att bli typbestämd på det sättet, det känns antagligen lika tråkigt för de 99% av invandrarna som är vanligt hederligt folk att blir typbestämda som potentiella brottslingar..

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #26 skrivet: mars 07, 2017, 06:40 »
Vill betona att jag är väl medveten om de olika falanger som finns inom olika religioner. Skillnaden mellan Islam och Kristendomen är att den senare reformerats till skillnad mot den första.


Ja men vad bra, då känner du till Progressiv Islam eller Liberal Islam som det kallas ibland, vilken är den form de flesta muslimer boende i mer sekulariserade delar av världen bedriver sin tro under.
Bara ca 10% av muslimer bosatta här lever under Sharia eller andra mer striktare former av Islam.

Varför hör man inget om dom? Kanske därför att det finns inget som helst nyhetsvärde i att rapportera om svenne banan muslimer som inte ställer till besvär.


Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #27 skrivet: juni 13, 2017, 07:52 »
Att så många SD:are är dömda för brott beror på att hela etablissemanget har ögonen på dem, inte minst polisen.
Samtidigt tittar polisen åt ett annat håll när de ser invandrargäng dra fram, de har helt enkelt inte resurser att gripa och lagföra alla brott som begås.

Sätt ihop en grupp islamister i storlek som SD:s riksdagsgrupp - och övervaka dem lika noga, och lagför dem för minsta brott, så skulle nog procentsatsen bli avsevärt högre än 15%.

Utan att dela BOEK:s uppfattningar rent generellt så är det många liknande "fakta" som används mot SD, fakta som beror på hur SD har behandlats sedan folk i allt större utsträckning började känna sig tvingade att rösta på något annat än de etablerade partierna för att stoppa den utveckling som många ser idag.
Den höga brottsstatistiken beror alltså i mångt och mycket på att SD:are i Sverige förföljs av stat, myndigheter och rättsväsende - bara en liten del av den mobbningskampanj som drivits mot dem i många år nu.

Även om jag INTE är SD:are så är detta helt uppenbart för mig, jag har svårt att fatta hur så många kan blunda för den förföljelse och mobbing dessa utsätts för, och tycka att det är OK.

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #28 skrivet: juni 13, 2017, 08:05 »
Att så många SD:are är dömda för brott beror på att hela etablissemanget har ögonen på dem, inte minst polisen.
Samtidigt tittar polisen åt ett annat håll när de ser invandrargäng dra fram, de har helt enkelt inte resurser att gripa och lagföra alla brott som begås.

Sätt ihop en grupp islamister i storlek som SD:s riksdagsgrupp - och övervaka dem lika noga, och lagför dem för minsta brott, så skulle nog procentsatsen bli avsevärt högre än 15%.

Utan att dela BOEK:s uppfattningar rent generellt så är det många liknande "fakta" som används mot SD, fakta som beror på hur SD har behandlats sedan folk i allt större utsträckning började känna sig tvingade att rösta på något annat än de etablerade partierna för att stoppa den utveckling som många ser idag.
Den höga brottsstatistiken beror alltså i mångt och mycket på att SD:are i Sverige förföljs av stat, myndigheter och rättsväsende - bara en liten del av den mobbningskampanj som drivits mot dem i många år nu.

Även om jag INTE är SD:are så är detta helt uppenbart för mig, jag har svårt att fatta hur så många kan blunda för den förföljelse och mobbing dessa utsätts för, och tycka att det är OK.
Jag tror tvärtom att SD kommer undan med mycket mer än något annat parti skulle göra då det gått inflation i deras skandaler.
Mobbingen mot SD är grovt överdriven, nämn den partitopp som inte skulle få nyhetsrubriker om han örfilade upp någon i en krogkö tex., eller slogs med järnrör på fyllan, eller skriver på facebook att man ska ställa sig på Öresundsbron med en kulspruta när Syriska flyktingar kommer, mm.mm.

Alice Bah fick stora rubriker när hon inte var tillräckligt påläst vid en intervju... nyheterna rapporterade flera dagar i följd.
Löfven snurrade ihop siffror i en utfrågning.. stora rubriker+krav på avgång från oppositionen

Problemet med deras kriminalitet avspeglar mer troligt att många av dom är gamla skinnskallar som verkat i "beväpnade aktioner" mot demokratiska yttringar.
Lite som att vänstern skulle ta emot medlemmar från AFA i deras partitopp.

Utloggad Rickard

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Antal inlägg: 192
    • Visa profil
SV: Donald Trump
« Svar #29 skrivet: juni 13, 2017, 08:33 »
Jag skulle nog också ta till ett järnrör som skydd om ett gäng invandrare hotade mig med stryk.
Det där var ju en "ickefråga" som händer hundratals gånger runt om i Sverige varje dag utan att det uppmärksammas.
Just att det var en SD:are gjorde att det blev uppblåst, samma sak med bråk i krogkön, de kan knappast gå ut på krogen utan att det finns någon som påverkad av den mobbing de sett på TV anser sig ha rätten att kränka SD:s företrädare på allehanda sätt, både verbalt och fysiskt.
Det är knappast första gången eller sista som någon blir så uppretad att det "brinner" för dem efter långtgående trakasserier.
Klumpigt, visst, men fullt begripligt.
Händer troligen 100 gånger/dag i krogköer i Stockholm utan att någon blir lagförd för det.
Skrivs om liknande intermezzon i Piteå-Tidningen i stort sett varje helg i krogköer och på snabbmatsresturanger...
När spriten går in så går vettet ut, och det gäller både de som är emot SD:are och SD:arna själva. 

Anser du mobbingen överdriven så ser vi inte på samma TV-program i alla fall, jag tycker att det är beklämmande att se hur de behandlas.
Jag mår uppriktigt illa, och är det Något som skulle kunna få mig att rösta på dem så är det just alla alla andra politiker verkar tycka att det är OK att hålla på med utstuderad mobbing och förföljelse av de aktiva inom SD.
Ett exmepel var när en föreläsare i Piteå Fullmäktige (Tror det var någon äventyrare eller liknande) avslutade sin föreläsning med att ge SD:s representant i Kommunfullmäktige en gåva, en bok om förintelsen.
Alla i församlingen skrattade och applåderade.

Sånt kan göra mig illamående.
Att barn mobbar må vara förlåtet, men sånt där har ingen plats i en demokratisk församling.
Svinpälsar kallar jag de som agerar på ett sånt sätt.
« Senast ändrad: juni 13, 2017, 08:37 av Rickard »

Diskussionsforum

SV: Donald Trump
« Svar #29 skrivet: juni 13, 2017, 08:33 »

 
Sitemap 1 2 3