Swden Politik

Författare Ämne: Globaliseringens nackdelar och brister.  (läst 62588 gånger)

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #45 skrivet: mars 05, 2017, 20:13 »
Sweden - Dying to Be Multicultural

https://vimeo.com/204969267

Se den!
« Senast ändrad: mars 06, 2017, 10:28 av boek »

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #46 skrivet: mars 06, 2017, 10:29 »
Ska man skratta eller gråta? Galen, galnare, galnast. Allt passar in på SVT och deras skidåkande reporter och hennes man.

Skidmaktordningens baksida – hundratals vita män försvinner varje år när de åker Vasaloppet!
https://toklandet.wordpress.com/2017/03/05/skidmaktordningens-baksida-hundratals-vita-man-forsvinner-varje-ar-nar-de-aker-vasaloppet/


Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #47 skrivet: mars 07, 2017, 09:22 »
Ja inte blir det bättre i landet precis...

"Det har börjat smälla nu, och det kommer att fortsätta att smälla. Det kommer att bli att bli allt jobbigare för polisen att
försöka göra sitt jobb i miljöer där man tidigare inte behövde tänka på sköld, hjälm och hundar. Våra politiker har skapat
ett Sverige där ingen kan vara säker på att det inte smäller imorgon…"


Läs hela här:http://iotakt.se/hallsberg/

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #48 skrivet: mars 10, 2017, 10:24 »
"47 pågående mordutredningar. 17 skjutningar sedan nyår med sju döda och 14 skadade. 12 pågående gängkonflikter. Fem mord på knappt två dygn.
Styrkan i statistik är att den åskådliggör verkligheten för oss. I detta fall en verklighet som många inte riktigt vill kännas vid men som nu kryper allt närmare."


http://www.fristad.eu/2017/03/nu-skordar-vi-det-politikerna-har-satt/

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #49 skrivet: mars 10, 2017, 11:17 »
Det är bedårande att se SDs propagandamaskin på facebook nu, alla inlägg och delningar om de helt oskyldiga mordoffren som alla var skötsamma medborgare i den svenska gemenskapen som helt utan egen beskyllan blivit nedmejade på öppen gata....
Alltså mordoffren som innan dom blev just mordoffer bara var slödder i deras ögon är nu helgon..

De flesta mördade är ju gängmedlemmar eller andra kriminella

Jag försvarar absolut inte gängkriminalitet på något sätt, jag tycker bara det är intressant att det svänger så snabbt mellan fördömande och hyllande. 

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #50 skrivet: mars 10, 2017, 14:40 »
De flesta mördade är ju gängmedlemmar eller andra kriminella
Helt rätt!
Eftersom jag vägrar facebook så kan jag inte läsa det du refererar till, men stämmer detta så är det helt uppåt väggarna kan jag tycka, men fortsätt gärna att rapportera.
De personer som skulle vittna, var även de kriminella?

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #51 skrivet: mars 10, 2017, 14:52 »
"...poliser i genomsnitt blir utsatta för attacker med stenkastning var tredje arbetspass i Rinkeby...
 
Läs det en gång till. I genomsnitt blir en polis i Rinkeby utsatt för stenkastning var tredje arbetspass... Det blir inte ens en nyhet. Ändå finns det de som menar att allmänhetens otrygghet beror på medias rapportering. De skulle bara veta...
 
Så långt har det gått."


http://www.blaljus.nu/nyhetsartikel/rikspolischefen-om-valdet-i-fororterna

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #52 skrivet: mars 10, 2017, 16:20 »
De flesta mördade är ju gängmedlemmar eller andra kriminella
Helt rätt!
Eftersom jag vägrar facebook så kan jag inte läsa det du refererar till, men stämmer detta så är det helt uppåt väggarna kan jag tycka, men fortsätt gärna att rapportera.
De personer som skulle vittna, var även de kriminella?
han var åtminstone misstänkt för narkotikabrott.  Om han var kriminell vet jag inte

Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #53 skrivet: mars 10, 2017, 21:02 »
Det goda samhället
Gäst: Ann Heberlein - Om åsiktskorridoren
https://www.youtube.com/watch?v=iEBf3E7UtxY&t=1604s

37 helt klart sevärda minuter! Ann som statsminister. Ja tack!

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #54 skrivet: mars 11, 2017, 11:32 »
Ann har rätt i mycket hon säger men ibland snubblar hon ut i ogenomtänkta resonemang tycker jag.
Hennes beskrivning hur hon vill ha integrationen att fungera faller ju över i assimilation som inte är riktigt samma sak, varför är det så viktigt att hänge sig åt Svensk kultur? vem ska sätta standarden för vad som är svensk kultur? är den lika i Skåne som i Lappland?
Hur gör vi med Samerna, Älvdalen och Lima tex som har egna språk och kulturer ska dom assimileras in i den "Svenska" kulturen?
Ibland tenderar hon att ha väldigt enkla lösningar på svåra problem.

Varför är det viktigt att förbjuda slöja och ska vi i så fall ta bort religionsfriheten helt?
ska man förbjuda alla religiösa symboler såsom kors, Tors hammare, Buddhastatyer, davidsstjärnor?

Däremot köper jag direkt hennes resonemang om utbildning i så väl Svenska som etik och moral och likaså hennes synpunkter på socialtjänsten som måste få en rejäl sudd pengar för att kunna hänga med i samhällsklimatet, och då menar jag inte bara flyktingar utan resurser att fånga upp alla ungdomar som mår psykiskt dåligt.
Man kan spara mycket lidande om man kan reparera en trasig ungdom innan hen förfaller i brott, för att inte tala om vilken kostnad vi sparar om vi på det sättet kan förhindra en ungdom från att förfalla i kriminalitet


Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #55 skrivet: mars 12, 2017, 08:42 »
Kan man inte se att det finns avgörande skillnader mellan svensk kultur och importerad kultur, då har man mycket kvar att lära och ta in av verkligheten.
Vårt fokus bör nog dessutom ha rätt inriktning och jag ser inga som helst problem med assimileringen av samerna, älvdalingarna eller Limaborna. Gör du?

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #56 skrivet: mars 12, 2017, 13:36 »
Jag ser absolut att det finns kulturella skillnader, däremot har jag svårare att se problemen med det.
Och ja, jag tror du skulle stöta på problem med att försöka assimilera samer i den "Svenska" kulturen.

Sätt dig ner och försök göra en lista vad som ska ingå i Svensk kultur som alla Svenskar skulle vara ok med, hur ska vi kunna lagstifta om att invandrare ska anamma den svenska kulturen utan att först definiera den?
Ser du problemet?
Det är ju väldigt svårt att sätta på pränt vad som är svensk kultur när den skiljer sig ganska markant mellan Ystad och Haparanda.

Och varför är det ett hot mot Svensk kultur med andra kulturyttringar utifrån? Ingen blir ju hindrad från att bedriva sina kulturella intressen bara för att grannen har andra kulturella intressen.


Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #57 skrivet: mars 12, 2017, 16:37 »
Jag förstår. Varför ska inte kulturberikarna få fortsätta leka med sina vapen och handgranater? Det är ju kul när det smäller och händer något. Om de gillar att tända eld på bilar så ska de väl göra det, vi eldar ju ris och har jättestora majbrasor varje år. Har de en särskild ådra för gruppvåldtäkter så är väl det ok. En liten gruppvåldtäkt ska väl de flesta tjejer kunna ställa upp på. Om de tycker att allt som är ditt också är deras så ska de väl få ta vad de vill ha. Giv åt dem som inget har. Vill de ha en bostad och vill gå före i bostadskön så får vi väl acceptera det. Alla har väl rätt till en bostad. Om de älskar att slåss och bråka så ska väl vi inte vi ha synpunkter på det. Att kunna ta och ge några smällar stärker bara självförtroendet. Om de ogillar allt som är svenskt och vägrar att lyssna på vad polisen säger så är de väl i sin fulla rätt. Polisen har väl inte monopol på sanningen. Har de en speciell läggning för stenkastning så bör ju vi uppmuntra detta i stället för att komma med kritik. Kanske kan det med tiden bli en ny svensk sedvänja precis som det övriga jag räknat upp. Låt oss därmed se framtiden an med tillförsikt – Sverige den humanitära multikulturella, stormakten på jorden. Det är väl något att anamma för alla och envar. Sverige och svenskarna har aldrig någonsin varit tryggare än nu. Allt är prima. Hej hopp! Nåja, en och annan lite utmaning finns det förstås kvar, men det löser vi. Tänk positivt så blir hela tillvaron positiv.

Utloggad Cougar

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #58 skrivet: mars 12, 2017, 17:26 »
Jag pratar om kultur och du börjar rabbla upp brottslingar, menar du att det är brottslingarna i ett land som definierar kulturen?
så svensk kultur ska alltså definieras av alla de pedofiler som åker till Thailand på sexresor, eller de pedofiler i den pedofilhärvan som nyss sprängdes, eller Hagamannen, eller den goa killen som slängde ner ett spädbarn i en kraftverksdamm eller de killarna som slog ner en ishockeysupporter och sedan sparkade honom i huvudet nu i helgen.. är det svensk kultur?

Jag tror inte det va?




Utloggad boek

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 142
    • Visa profil

Diskussionsforum

SV: Globaliseringens nackdelar och brister.
« Svar #59 skrivet: mars 14, 2017, 14:57 »

 
Sitemap 1 2 3